torsdag, november 15, 2007

There is nothing but silence now


Världen har gått och lagt sig. Tommy sussar sött eftersom han stiger upp tidigt och jobbar. Katten Aska ligger ihopkringlad i kattbädden, Sota har intagit soffan som om hon ägde den. Själv sitter jag kvar vid datorn och lyssnar på powerballaden Our Farewell av Within Temptation. Myyycket bra låt, I tell you. Jag gillar när den kommer igång med refrängen för andra gången och basen börjar spela. Det tillsammans med hennes tonläge får mig att rysa av välbehag, och spela snutten om och om igen. Ibland är jag en sån tönt...

Dagen har varit synnerligen ordinär, förutom ett trevligt lunchmöte med Monka, Liza och kocken Linda. Förutom det har jag hunnit spela litet kort och skriva på mitt livs mästerverk, som jag börjar fundera om det innehåller för mycket repliker. Jag är inte så bra på att skriva dötexten mellan, tycker dialogerna är roligast. Fast de måste passa karaktärerna och det är ett svårt jobb. Har en känsla av att jag får arbeta om detta en hel del sen, men just nu skriver jag bara för blotta livet, allt som kommer till mitt huvud. Får gallra sedan, tänker jag. Borde ta och läsa litet mer böcker, som herr King rekommenderar att alla bra författare gör.

Önskar bara att dagen innehöll fler timmar. Har fortfarande inte städat den stökiga lägenheten eller skrivit jobbansökan. Fy Fia!

Nu, jordgubbste!
/Fia out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Well hello!!

Jadå, jag lever och frodas. Har kvar 2 veckor på min praktik innan jag åker tillbaka till Sverige. Har ni fått veta något mer om när/om ni ska flytta söderut? Vi måste ju iaf hinna träffas när jag kommer tillbaka. Blir i början på december. Miss you darling. KRAAAM. Tjing and out!

Anonym sa...

Ps. Så söt du är :)Att vi var de första bästa vännerna kommer jag alltid att minnas :) Loves from Linnea