söndag, november 04, 2007

Köpande av Olika Saker

Nu har jag sällat mig till den stora skaran internetshoppare genom att handla kläder från ellos online. Visserligen har jag redan handlat böcker och DVD över nätet, men på något sätt känns det mindre som internetshopping än när man handlar kläder. Är det konstigt?

Imorgon fyller far min år. Ska gå på byn och raida efter lämpliga presenter som sedan ges på lunch eller till middagen. Det blir intressant att se vad han tycker om dessa presenter. Pappa är nämligen rätt så svår att köpa presenter till. Varje år önskar han sig samma sak, "långkalsonger och sockar" (hur mycket kan en man ha av detta egentligen?), som inte är speciellt roliga presenter att ge bort. Tänk er... "GRATTIS, här har du sockar!"

*vågen av entusiasm krossar nästan rummet*
(obs, det var ironiskt)

Istället försöker vi komma på vad för andra saker som han kan ha glädje av, men det är inte det enklaste då han har i princip allt han behöver, och sedan själv köper sig det han vill ha. Så du kan ju tänka dig hur vår entusiasm dalar, år för år.... (När han är runt 80 kommer jag nog till och med ge honom långkalsonger och sockar. Men tills dess får han nöja sig med BRA presenter. Vad det nu blir.)

Nog om det.

Här i Älvsbyn ligger snön vit och tjock på marken så det knastrar under skorna då man går. Det är så kallt att man får köldrosor på kinderna och andedräkten blir helt vit. Det är SUPERMYSIGT! Idag passade jag på att gå ut på promenad med min mor och bror David, vi gick en vända upp till Kanis skidområde och tillbaka. Det tog kanske en halvtimma... det tar ingen lång stund att gå någonstans alls här på byn.

På den promenaden beslutade jag mig för att ta mig själv i kragen och börja gå ut och gå, varje morgon. Minst en halvtimme. Och det ska jag göra, tamejfan!

För övrigt är julen snart över oss och därför kommer jag snart börja med massiva önskelistor till Tomten. Men före det är dags för att börja köpa klappar måste jag nog inhandla ett par vinterskor så jag slipper plumsa genom snön i sandaler....

/Fia out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill påpeka angående dina senast sedda filmer att den heter Howl´s moving castle...

Anonym sa...

Heej!! Vad mysigt det låter med snööö... här har det minsann inte kommit något som vill stanna. Är endast lite vitt på marken som blandats med vatten. Hyvää yötä! KRAM.