torsdag, november 08, 2007

Schnow.

Snön har kommit! Förhoppningsvis för att stanna... Nu var det bannemej dags.

För att fira detta har jag handlat ett par vinterskor för pengar jag fått av min mor. (Kunde bara inte säga nej, har så lite pengar.) Det blev ett par bruna mockaskor med rejäl sula och rejält foder. Den tiden är förbi då man köpte tjusiga men iskalla skor, nu mera är det en praktisk Fia som talar.

Ikväll skall min älskling flyga och fara och lämna mig ensammen i två hela dagar. Då har jag tänkt jobba och läsa böcker, och spela spel med Mia & Malin.

F.Y.I. så har jag börjat känna av en förkylning, så antagligen har Tommy smittat mig. Har haft ont i huvudet två dar i rad, och nu börjar halsen tjocka igen. Gud vad trist, jag som ska jobba imorgon. Hoppas jag inte får feber bara!

Nu ska jag sätta mig å arbeta litet på mitt så kallade mästerverk... =)

/Fia over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och se på star trek väl? Fast på lördag är väl T hemma igen.

Anonym sa...

Moi Moi!
Här borta är det bra. Är som du såg beskviken över att jag inte fick praktik där jag var lovad, men inte så mkt att göra åt nu när man redan är här. Är iaf nöjd med de ställen jag varit på hittils =)

Härligt med nya vinterskor, det behöver jag också. Ska på stan på lördag och eventuellt köpa om jag hittar. Ha d gött!

Tjing!

Minellie sa...

härligt att du är så duktig och skriver hela tiden...

Jag jobbar natt i hela helgen, men nästa vecka tänkte jag och Molgan spendera på skolan. Skrivandes jobbansökningar... Om du vill ha lite sällskap =)

Fia sa...

Martina: Tyvärr vart startrek inställt för jag jobbar.. =(

Linnea: Vad bra att du är nöjd med praktiken iaf, låter kul med finskt karaoke..

Liza:Jag vill gärna ha sällskap! =)