tisdag, maj 29, 2007

Sommarledighet och humor.

Sommarn verkar ha nått ända till vänorts idag, utbytesstudenterna ligger ute i bikinis och solar, gräset doftar nyklippt och asfalten osar. I luv it!

Nu har jag också äntligen hunnit få lite rätsida på min nyfunna ledighet. Har avverkat 13 Bonesavsnitt, massor av Bust a Move, glassätning och bus med katterna. Jag ligger just nu på plus hos dem eftersom jag idag kom hem från stan med två nya jätteroliga leksaksråttor Nu ligger katterna på mattan med var sin råtta i munnen och dödar dem om och om igen... väldigt livligt. Det är hur kul som helst att titta på... =)

För övrigt måste jag visa er den här länken ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Den kombinerar två olika slags nördskap som jag
och många andra i min bekantskap kan tillskriva sig.

Och sist men inte minst...

" Did the doctor give you your test results?
Yeah. Looks like all those years of phone sex caught up with me.
I have hearing AIDS."

Någon tänkte på mig när dom hörde det skämtet... jag tror han syftade på min hörselskada, men man vet ju aldrig. =)

Nu - mer slapping. Den softa sortens...

5 kommentarer:

Sooz sa...

Största sommartecknet idag: Jag blev väckt innan 10 av en irriterande man med grästrimmer utanför fönstret. Sen har det i och för sig luktat nyklippt gräs i sovrummet hela dagen så jag kunde nästa förlåta det men på morgonen kände jag mig som en mordisk zombie.

Fia sa...

Kan förstå det, det är inte kul att bli väckt mot sin vilja. Jag sov _ända_ till halv elva... börjar få in sommarrytmen =)

Sooz sa...

Jag har hittat nackdelen med att du hittar sommarrytmen! Du bloggar inte lika mycket eftersom du inte sitter vid datorn och behöver pauser.

Fia sa...

Naaaw. Någon saknar mina visdomsord! =) Jag håller på att förbereda min opponering inför imorgon, det blev lite sistaminuten över det hela (alldeles för mycket Bones på sistone!), men det kan hända att jag skriver ett inlägg om det ikväll och spyr lite galla över mina tokiga d-uppsatskollegor.. =)

Nina sa...

vill också vara ledig och se en massa serier, istället jobbar jag natt samtidigt som jag har seminarium imorgon :( jag gillade länken, precis vad jag behövde! star trek och lolcats - kan det bli så mycket bättre? me thinks not!