måndag, maj 21, 2007

Förvirring och klarhet

Det var inte bihåleinflammation. Det var faktiskt något helt annat. Läkaren tittade i ögon, öron, näsa och hals och kunde inte se någon infektion, inte ens något öronvax som kunde orsakat något problem i örat. Han klämde istället i min nacke då det helt plötsligt gjorde jätteont och då förklarade han att jag har fått problem med en nerv som går ut från översta nackkotan, förbi öron och ögon, och som orsakat huvudvärk och smärta i öron och i bihåleregionen. Det är ingenting som vårdcentralen kan göra utan jag måste uppsöka en sjukgymnast eller napprapat för att ta hand om mina nackproblem. Antagligen så har jag en mild förkylning också.

Se så man kan lura sig själv ibland... hoppas bara att detta nervproblem inte gör att min flygresa blir jobbig. Ska ringa och prata med någon sjukgymnast imorgon så jag kan få tid för att fixa nacken.

Damn, damn. Ända sen han tryckte på den ömma punkten har min nacke värkt... snacka om att skapa sig problem.


För övrigt så kan jag meddela att uppsatsskrivandet trots läkar och apotekbesök idag flytit på bra, imorgon skall jag gå till skolan ännu tidigare för att avsluta resultatdelen och påbörja analysdelen. Funderar på om jag ska be någon läsa igenom uppsatsen, skulle vara bra att se så jag inte gjort några större fel... eller missat att skriva något som borde vara där... Man vet ju aldrig.

För övrigt II: Visst är det en underbar kväll ikväll?


/Fia over and out

8 kommentarer:

Nina sa...

vad tråkigt med din nerv :( hoppas att det blir bättre snart...vad skönt att din uppsats går bra, jag sitter och kämpar för fullt med min :)

Fia sa...

Jag är mest förvånad över att det var en nerv som strulade. Jag har alltid sagt att jag har svaga nerver, nu fick jag rätt.. =)

Nina sa...

jag funderar på om jag ska gå till studierektorn och prata om min handledning mm. Jag vet inte om hon är rätt person men jag vet inte vem jag annars skulle vända mig till :( Läraren som jag tycker att jag borde ha fått som handledare och som inte hade tid att hjälpa mig är kursansvarig och jag har inte direkt lust att prata med henne. Fast det kanske ändå är vettigast att ta det med henne direkt. Jaja, får fundera lite...

Fia sa...

Det är svårt det där, för man vet ju aldrig, studierektorn kanske känner din handledare och då lyssnar dom aldrig på en... men jag tycker du ska ge det ett försök...

Nina sa...

jo, jag känner att jag vill göra någonting iaf...jag har förresten bytt adressen till min blogg, den är nu:

http://ninatrepunktnoll.blogspot.com/

Fia sa...

oki, då ska jag ändra i min lista..

Louise sa...

Såg att du ändrat mitt namn i din lista också! Bra frank!!

Fia sa...

Jo jag är duktig ibland. =) Får jag kaka nu?