onsdag, maj 02, 2007

Under the weather...

Både jag och Tommy (får inte längre kalla honom för töntiga smeknamn ;) har drabbats av matthet, hjärtklappningar och problem med bihålorna så jag gissar på att vi båda håller på att smitta varandra med vår-förkylning. Den sorten man får när man lurats av det förjäkliga aprilvädret och klätt sig för lite. Damn vår!

Till råga på detta har jag fått tillbaka min lilla ögoninfektion. Börjar undra om jag har problem med pollen... men det är inget som jag kommer orka engagera mig i att ta reda på. Ignorerar man problemen så försvinner dem, right? ;)

Hur som haver, igår (numera i förrgår) fick jag ett oväntat samtal från mina äldsta och närmaste vänner Erika och Linnea. De var i Luleå för dagen tillsammans med Annica (en annan barndomskamrat) och tyckte jag skulle följa ut på shopping-spree vilket jag gjorde. Det är ju inte varje dag man får träffa dem nu när vi alla flyttat från hemorten. =)

Det är underligt hur lätt det är att falla in i de gamla spåren igen, trots att det var drygt ett halvår sen jag såg dem sist. Fast jag antar att det är så det ska vara. Vi var som ler och långhalm när vi var små... Skulle kunna berätta hundra olika historier, t ex om hur de startade gräsklipparn när de var tre år gamla, om när Erika gick genom isen och vi alla kom hem med sjöblöta overaller eller hur Linnea som ettåring satt på vårt köksgolv och åt maskindiskmedel. Det finns dock inte plats för en sån redogörelse, och jag är säker på att ingen skulle orka lyssna på den heller. Det är dock mycket kära minnen som jag ser tillbaka på med ett stort leende. =)


Är det någonting man kan säga om mig så är det att jag har haft en lycklig barndom. Nästan idyllisk. Ibland önskar jag att man kunde gå tillbaka till att vara barn igen, slippa bry sig om dumma examensuppsatser och betala hyror, bara kunna krypa in i kojan under skrivbordet, lyssna på kassettband och måla. Men verkligheten ser annorlunda ut. Imorgon måste jag ta upp mitt uppsatsskrivande igen på allvar, och nu är det en hård kamp för att hinna klar till den 25:e maj. VILL INTE att det ska dra ut över sommarn, inte mer än det måste i alla fall. Revideringar brukar ju alla göra, men jag vill vara så klar så att jag kan gå upp med den 25:e maj i alla fall. Vill komma härifrån någon gång och börja jobba. Spara pengar. Köpa hus, bil. Göra en riktig trädgård... Gå omkring i Tommys arbetsskjortor på morgonen och dricka kaffe... =)



Nu är det dags för att sätta fart så det nya livet kan börja!
/Fia out

Inga kommentarer: