fredag, maj 11, 2007

Liknelse

Idag känns min uppsats litet som korten i gin gummy. För att vinna måste man lägga ut kort i kombinationer, som triss, fyrtal, stege. Desto mer kombinationer man har, desto snabbare blir man färdig. Ibland ser det ut som om man har en helt omöjlig hand med ett kort som inte alls går att kombinera, men sen ser man en kombination, och när man flytta kort rasslar det bara till så faller allt på plats och vipps så har man lagt ut hela handen.

Just nu har det rasslat till och jag har kommit upp i åtminstone 4 av 6 kapitel, även om de måste finslipas och kompletteras. Det är great! Men samtidigt har jag så mycket bollar i luften, olika texter som skall in här och var, så det är svårt att hålla reda på allt. KAOS! =)

Dock så känns det, just nu iaf, som om jag kommer bli klar med mitt delmål i tid, vilket är en bra känsla. Hela mitt humör skiftar beroende på hur bra det går med uppsatsen, så är det en dålig skrivdag kan man lätt upptäcka att jag är lite grumpy.

Nu blev jag dessutom sugen på att spela kort. Damn metafor!

/Feejay out

5 kommentarer:

Nina sa...

Vad du är duktig! Jag borde sitta med min b-uppsats men det finns så mycket annat som är roligare att göra ju...

jag har mailat dej, hoppas att jag skrev rätt adress bara :)

Fia sa...

Jepp, det var rätt adress och nu har jag svarat! =)

Sooz sa...

Oh visst är det en trevlig känsla när det rasslar till så där :)Nu kan du äta tårta med gott samvete imorgon! (idag kanske man ska skriva)

Nina sa...

Du har blivit utmanad! Kolla i min blogg :)

Fia sa...

Det ska jag göra! =)