tisdag, maj 08, 2007

Slösurfing

Idag är himlen alldeles grå och fylld av regnmoln. Det doftar underbart. =) Sitter i ett jättestort och bra grupprum på ovanvåningen på biblioteket. Till höger sitter Tommy (han vill att jag ska skriva Den allvetande och Nästintill Gudomlige Tommy men jag vägrar!)och skrattar ondskefullt för sig själv medan han letar de svåraste och krångligaste uttrycken för sitt arbete, till vänster sitter Mia och vickar på tårna och diggar någon hårdrock medan hon skriver. Själv sitter jag (uppenbarligen)å slösurfar... Men en paus måste man få ta då och då, för att inte bli koko i huvudet, (jag nämner inga namn, men han till höger om mig verkar lite sinnes idag)...

Nu börjar Mia skratta för sig själv med. Tror hon läser Nemi... inte bara jag som har dålig studiedisciplin. Mouahaha. Men till mitt eget försvar måste jag säga att jag faktiskt skrivit två sidor på mitt arbete idag, och jag har även snygga bröst. Inte för att Mia inte har snygga bröst. Men nu var det inte henne vi pratade om. =)

En annan sak...
Såg igår litet grann om parmiddagar på tv-programmet Sverige Dansar och Ler. Stor humor säger jag bara. Det var sort of en instruktionsvideo för hur det går till i Sverige, och en del saker var rätt så träffande. Men jag fick även lite tips på saker man inte ska göra, t ex favorisera det ena värdparet och snäsa "Men nu var det väl inte dig jag pratade med heller!" till den andra om den lägger sig i samtalet. Eller varför inte sucka och börja gnälla "Jaha, då var det samma visa igen. Jag är ju fruktarian, jag trodde alla visste om det."*stor suck* "Jag visste det skulle bli så här, nu är middagen förstörd..."

Jag är glad att jag inte känner någon fruktarian btw. Förstår inte riktigt mig på sånna människor...

Nej nu är det slutsvamlat...
Back to work, I say!
/Feejay out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du känner nog ingen fruktarian därför att dom är utdöda pga näringsbrist.
Själv är jag ju köttian och fikaian, och det fungerar alldelles utmärkt. :)

Fia sa...

Haha, det skulle dock inte skada om du var lite mer grönsakian ;P

Anonym sa...

Varför fick inte mina bröst stå med? :D

Fia sa...

För nu var det ju inte dig vi pratade om Louise ;P

Anonym sa...

Det skulle du kanske tänkt på!!! :P