söndag, maj 06, 2007

*Höver*

Reste igår till Umeå för att hälsa på min bror och hans tjej Sofi, de har också nyligen blivit sambos och de hade sååå fint hemma hos sig. Gissa om jag blev avis! Vi drog ut på stan å shoppade (jag however köpte ingenting alls, shoppade senast förra veckan), sen så åt vi trerätters på Rött, en gammal sosse-restaurang från 60-talet. Den är dock inte längre politiskt färgad, även om namnet kan antyda något sånt.

Passade även på att vara in på trädgårsaffärer och kom fram till hur mkt jag vill köpa blomsterlådor och penséer att plantera ut. De kan man ha ute redan nu nämligen, och så lyser de rött och fint... Sen så vill jag även köpa två svärmorstungor för att ha i sovrummet där det nästan inte finns några blommor alls. Fick även lust att köpa en sån där radio i träpanel som de har på clas ohlssons, den var billig och snygg.... men jag har verkligen inte mkt pengar denna månad. Damn dåliga ekonomi! =(

Trots att jag verkligen inte har pengar har jag fått kämpa mot min köpgalna mor som försökte bjuda mig på olika saker hela lördagen. Eftersom mina föräldrar köpt brorsan en ny micro kände de att de behövde köpa mig något med, "så att det inte ska bli orättvist". Jag ogillar dock idéen att fortfarande i vuxen ålder få saker av föräldrar, så jag tackade artigt nej.

OM jag dock skulle ha tagit emot något från dem så hade jag nog önskat mig ett par blomlådor och penséer. Men det är nog bättre å vänta tills man _ verkligen_ behöver något. I blom-fallen så _höver_ jag bara, dvs jag vill ha.

Kanske ska önska mig sånt i födelsedagspresent istället... *gnuggar skalpen finurligt*

Idag, för att dyka till något litet mer aktuellt, har vi haft diverse pöbel här i hemmet för tacos, mulle och massor av kaff. Det var skoj å spela mot Crash igen, jag har återigen bevisat att jag är värlsbäst på mulle. Höver ha mer mulle-dagar som dessa....

/Fia over and out

5 kommentarer:

Mike sa...

Man blir nog egentligen aldrig för gammal för att ta emot saker från sina föräldrar. Det finns dock en tid i ens liv då man vill känna sig fri från sina föräldrar och då vill man klara sig själv.

Jag säger ta emot saker från dina föräldrar och var glad. Men du ska inte känna att de prackar på dig saker bara för att det ska bli rättvist utan det ska vara nåt du behöver och vill ha.

Fia sa...

Precis, det är det som är meningen. Jag vill inte ha saker bara för att det ska bli rättvist, jag väntar nog tills det dyker upp något som jag verkligen behöver.

Anonym sa...

för att fortsätta konvensationen...så måste jag göra en dementi. De är INTE skilda...än. De håller på att fixa med papprena. Men de har levt som skilda sen typ i höstas. Hon har redan en ny också. Och fråga mig inte vad jag har gett mig in på...för det vet jag inte. Vet bara att jag gillar honom. Och han gillar mig. Och vi pratade i telefon i 2 timmar igår...tills han var tvungen att gå ut med hunden! :D Annars hade vi nog pratat minst en timme till!! gaaahhh...

Fia sa...

Oki jag ska inte fråga. =)

Anonym sa...

Hej :)

Jag måste säga att jag är helt emot tanken att man någonsin skulle bli för gammal att ta emot saker av sina föräldrar!

Förhoppningsvis, kommer man ju själv kunna bjuda igen en vacker dag! Och som jag ska bjuda er allihopa... :)

Puss o kram systeryster!

/mvh JK