onsdag, maj 09, 2007

Kattmys och lite mera uppsats...



Sötisar!

Just nu ligger Aska och spinner högljutt i min öppna handväska som är på en byrå bredvid. Hon älskar att ligga i dessa små obekväma utrymmen, som folks handväskor, shoppingpåsar, tvättkorgar, till och med i brödkorgen ovanpå kylskåpet. Knaskatt!

Idag har jag föresten vart och pratat med min handledare för uppsatsen. Just nu önskar jag att jag gått dit någon vecka tidigare, men jag har inte blivit så jättesågad ändå så jag har inte behövt radera några onödiga stycken. Har suttit och försökt rätta till olika saker ikväll och tror det kommer ordna sig. Enda problemet är att jag har mer än halva arbetet kvar och ingen tid... jag försöker fortfarande bli klar till den 25:e maj, min handledare säger att jag behöver inte vara HELT klar, man kan inte gå upp med en halvfärdig uppsats men om man arbetar effektivt och lämnar ute småsaker av tidsbrist kan man ju fixa till det i en revidering.  Har dock frågat om det går att gå upp med den i augusti och det ska gå, så det är egentligen inga större bekymmer (om jag inte hinner klart i tid). Det skulle dock vara det första som jag inte hunnit klart i tid här på universitetet... och varför börja nu när jag bara har denna sista grej kvar?

Så jag kämpar på, tillägnar så gott som all min lediga tid till denna uppsats. Så, på förhand så ber jag alla om ursäkt ifall ni blir undanskuffade på något sätt. OM ni verkligen saknar mig *doh!* så kan ni ju faktiskt komma å rycka bort mig från datorn och bjuda mig på en kopp kaffe (jag sitter på biblioteket och pluggar för det mesta och behöver verkligen ta pauser då och då). Och jag gillar kaffe så det är en bra muta. =)

För övrigt så är jag besviken på NCIS - Trojan Horse, och på Gilmore Girls - Unto the breach. Ganska kassa nästsistaavsnitt. Det för NCIS är iofs bara för denna säsong, men ändå.. hade förväntat mig lite mer action! Till Gilmore Girls: You better make a damn good last episode!!


Usch vad jag tjatar på idag....
/F out

2 kommentarer:

Sooz sa...

Jag tror att det kommer att bli som dom senaste säsongerna i NCIS - att sista avsnittet slutar med en cliffhanger. Det faktum att Don Bellisario inte ska producera nästa år säger ju att det borde bli en ny säsong eftersom han inte hade behövt kliva av om dom ska lägga ner serien...

Men jag skrattade i Trojan Horse :) Det räcker för mig... fast det är bäst att det blir lite action i nästa avsnitt det håller jag med om.

Fia sa...

Jepp jepp, jag är glad att inte mark hamon slutade, för det var ju antingen han eller bellisario. =) Och nu är det en sån här jobbig period igen, två hela veckor till nästa avsnitt.. blä!