torsdag, maj 24, 2007

"Vi hade i alla fall tur med vädret..."

Det här har verkligen varit en kaotisk dag.

Det började med att jag satt på skolan och pluggade med L och M då jag fick ett samtal från Tommy, han var väldigt lugn och förklarade att jag behövde komma hem för han hade halkat i duschen och knäskålen hade hoppat ur led och ambulansen var på väg. (!!!) En mindre lugn Fia cyklade hem i rasande fart och fann stackars pojkvännen liggandes på golvet i kontoret med svåra smärtor och, mycket riktigt, en knäskål där den inte skulle sitta. Var väldigt obehagligt att se honom ha så ont. =( Men i alla fall, hjälpte honom så gott jag kunde tills ambulanspersonalen kom, gav honom smärtstillande, ploppade knät rätt igen och sen tog dom honom till akuten för röntgen. Fick sedan skjuts in till akuten av snälla L så jag kunde underhålla Tommy i några timmar innan de var klar
med honom på akuten, sen kom Martina och hämtade oss.

Man skulle lätt kunna tro att det där var nog med kaos för en dag...

Men men. Vi gjorde en detour på max, och sen skulle Martina tanka på Jet. Hon råkade köra fram bilen med tanklocket på fel sida och skulle baaara vända bilen då vi hörde *klonk*. Kopplingsvajern hade gått av och vi satt strandade på Jet utan möjlighet att gå hem eftersom Tommy
inte kunde stödja på benet. Anyways, Martina ringde sin far som skulle komma och hämta hem den trasiga bilen och skjutsa hem oss. Vi beslutade oss för att rulla bilen till en parkeringsficka 20 meter bort.

Man skulle kunna tro att det tog slut med elände här...

Men... när vi rullade bilen höll det på hända en till olycka. Bilen var lite för lätt så vi råkade trycka för hårt, vilket resulterade i att Martina lyckades släpa med bilen i spagatställning tills jag (på ren muskelstyrka) fick stopp på den genom att hänga på släp-knoppen.

Men där var det slut på elände. Och som jag sa till Martina:

Vi hade i alla fall tur med vädret.

12 kommentarer:

Sooz sa...

*klappar på* Ni hade som sagt tur med vädret... och du fick en bra orsak att inte plugga idag ...

Fia sa...

Mmm men jag var tvungen å sitta å plugga halva natten istället.. som tur är har jag bara kvar att skriva sammanfattningen idag! =)

Minellie sa...

vojne vojne... som min gammelfarmor antagligen skulle ha sagt; En olycka kommer tydligen sällan ensam.

Nog med kaos o panik för er del får man hoppas, eller... flygstrejk? ;)

Grattis, grattis , grattis... sammanfattning inte så tungt =)

Fia sa...

Tackar tackar. Och vi får sannerligen hoppas att vi slipper mer bekymmer!

Anonym sa...

fu fan vad jag skrattade...vet att det aknske inte var så kul just då...men nu då??? *Sending my love*

Sooz sa...

Det var i alla fall inte en tråkig dag... se det så. Fast Tommy kanske inte ser det så :)

Anonym sa...

dragkrok... bara så du har biltermen rätt =p

Fia sa...

Louise: Inte ska man väl skratta åt andras olyckor? ;P Men Tommy skrattade faktiskt en del själv, men då var han fullproppad med morfin.. Och anders: tack för det, jag tappade ordet som vanligt.

Bara så ni vet så glömde ambulansmännen några sprutor med morfin här också, jag och tommy övervägde en stund om vi skulle bli morfin-knarkare men vi hällde ut det istället, ibland är vi så tråkiga. =)

Minellie sa...

Ajabaja... ska lämna in morfin o andra medeciner på apoteket ju!! Får ju knappt kasta en huvudvärkstablett ens ;)

Anonym sa...

Men allt var ju så komsikt. Det hände liksom på samma dag!! Hur stor är sannolikheten. Du får hälsa Tommy att jag inte alls tycker illa om honom utan hoppas verkligen att hans knä blir bättre så fort som möjligt!
Men bara så att du vet Fia så är skadegläjde den enda sanna glädjen!! :D (och chips är mat)

Fia sa...

Liza: I know, brukar alltid vara en duktig medborgare och lämna in mina gamla inflammationsmediciner. =) Var lite osäker på vad jag skulle göra då det var sprutor men sjuksköterskan sa att jag skulle hälla ut det i vasken och slänga bort dem så..

Och Louise.. Du glömde en sak.. "Because it's wrong".. =)

Nina sa...

oj, vilken jobbig dag ni verkar ha haft! hoppas att tommy mår bättre nu...jag kan riktigt se framför mej när bilen rullar iväg och du hjältemodigt kastar dej på marken och stoppar den ;)