fredag, maj 04, 2007

Hotet från Rymden

Inatt jag drömde något som, jag aaaaldrig drömt förut.

Jag drömde:
Börjar med en natt på min baksida. Sitter vid ett vitt plastbord och dricker vin med mina föräldrar och några till då jag ser något underligt på himmelen. En gyllene boll med en svans av eld och något som såg ut som gnistrande guld-fyrverkeri efter sig. Blir helt hänförd, måste ha sett en meteorit som passerade jorden på nära håll. I ögonvrån ser jag något ljus och vänder mig om, då är det en boll där med, långt långt upp på himmelen. Plötsligt vänder den på sig och jag inser att det är samma boll. Alla bara tappar hakan och stirrar på undret som seglar på himlen och kommer närmare och närmare. Desto närmare den kommer desto rakare på himlen står den, plötsligt ser man konturerna, den liknar inte alls en boll. Den liknar en gigantisk grå meteorit formad till en flodhäst, med ögon av brinnande lava. Den öppnar munnen. Ut kommer eld och ett ljud som inte går att beskriva, det är öronbedåvande och sorgset och väldigt väldigt farligt. Det är oroväckande nära nu, i nästa sekund kraschar varelsen i jorden någon kilometer bort, kraschen tar flera sekunder och man ser hur den viftar på svansen och gräver sig ned i jordskorpan med lava sprutandes åt alla håll.

Sen var det en massa mer tjaffs också, men just den inledande "is it a bomb? is it a plane? no it's super gigantic lava-hippo!" var väldigt häftigt. Jag hoppas att nästa dröm blir "efter hippo-katastrofen"...

And remember: alla mina drömmar är copyright feejay. Ska spara dem å skriva en ny Liftarens Guide till galaxen. =)

/Feejay out

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha...super gigantic lava-hippo!! Men jag ska säga dig att liftarens guide var bara det andra som poppade upp i min hjärna. Gå in på youtube och sök på robot chicken apocalypse pony...du kommer skratta ihjäl dig!! :D

Anonym sa...

Denna jävligt snygga Martin träffade jag förra lördagen på Sticky Fingers (rockbar i Gbg). han är 196cm lång, smal som en pinne och "snäll" hårdrockare. 32 år och bor i Vetlanda (av alla jävla ställen). Kär kanske man inte ska säga att jag är, men det är ytterst trevligt och jag vill inte hitta någon annan heller. :D (det som talar emot är att han är nyskild men bor ihop med exfrugan fortf, och de har en dotter på 2½ år) Livet är inte perfekt...men då skulle det vara tråkigt!

Fia sa...

I see, det är ju kul att du har hittat någon som du trivs med, you let me know how it goes!