torsdag, maj 17, 2007

Slutspurt

Så, nu har jag varit hos handledaren och visat henne mitt nästan helt klara manus. Hon tycker det är bra, nu är det dags för slutspurten, de sju sista dagarna innan arbetet ska lämnas in. Man får hoppas att jag inte snubblar på mållinjen och eller stukar hjärnan. Det vore ju rätt så trist.

I förrgår fick jag en tidig examenspresent i posten av min moster Mimi. Det var ett halsband i silver designat av Efva Attling, med ett runt halssmycke som det står "Sic itur ad astra" på = Vägen till stjärnorna. Blev jätteglad, samtidigt som jag känner mig  oförtjänt av den 
eftersom jag inte har tagit examen än. Men ceremonin är på lördag, så jag antar att det är okej 
att ta ut "segern" i förväg. Jag har till och med beställt tid hos Liza för klippning, och så ska Mia färga håret mitt, allt för att se snygg ut när jag får mitt diplom. =)

Nej, om man skulle återgå till plugget kanske.....
Fia over and out 





 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det måste kännas att snart vara helt klar med pluggandet! Jag är faktiskt avundsjuk. Exjobbet är inte klart och redovisat förän i aug. sen är det inlämningsuppg. och tentor kvar. Hur ska jag orka?? jaja...nu ska jag dricka kaffe och klistra ihop mitt pussel. Pluggandet frå koomma i morgon. Idag räknars jag som sjuk/förkyld. KRAM

Fia sa...

Jag är avundsjuk på dig med som har någon fritid just nu, jag ägnar all min lediga tid åt att plugga och det är skittråkigt! =/

Sooz sa...

Hinner du bli klar till sista avsnittet av NCIS? Och när brukar du se avsnitten?

Fia sa...

Jag brukar se dem den dagen de kommit ut på DC. Tror inte jag är färdig med uppsatsen, men jag kommer ta mig tid till att se den för jag klarar helt enkelt inte av att hålla mig.. =)

Anonym sa...

Inte kommer du att snubbla eller stuka hjärnan, du kommer skriva en VG-uppsats :) ... snart är det dags för det roliga arbetslivet :)

Fia sa...

Tack vännen vad gulligt av dig! Jag tvivlar dock på en VG-uppsats... förra gången misslyckades jag med detta på grund av att jag hade använt för lite litteratur... *svär*