söndag, maj 13, 2007

Karriärfunderingar...

Såg just Gross Point Blank med John Cusack. Älskar filmen, älskar Cusack.


[till Debis far, medan de flyr från Grocer]
Marty: I was hired to kill you. But I'm not going to. It's either because I'm in love with your daughter or I have a newfound respect for life.

[I bilen som jagar dem]
Mr. Grocer: That punk's either in love with that guy's daughter or he's got a newfound respect for life.

Humor. =)

Jag börjar verkligen känna att jag valt fel väg här i livet. Jag skulle ha blivit en lönnmördare. Eller en ballerina. Eller en lönnmördande ballerina. Eller en spion.

Här är 10.000 kronors frågan:
Om ni fick välja att bli "uppgraderade" som i The Matrix och fick välja att antingen bli lönnmördare, spion eller ballerina. Vad skulle ni välja?

/Fia out

5 kommentarer:

Sooz sa...

Jag kanske ändrar mig och blir en spionerande ballerina istället. Är grymt imponerad av ballerinors kroppskontroll.. plus att det kan få positiva sidoeffekter *ser oskyldig ut*

Fia sa...

De positiva sideffekterna du pratar om har väl inget att göra med en viss flexibilitet som ballerinor brukar ha? ;)

Anonym sa...

Jag skulle valt att bli den nya 006! With a licens to kiss! Som spion får man ju även vara både lönnmördare och ballerina om det behövs i tjänsten!

Mike sa...

jag skulle nog bli lönnmördare... det verkar vara ett intressant yrke.

Anonym sa...

Ballerina är väl dumt, hellre en singoalla... den nya lime... för den e go.

Annars får balettdansare massor av flickor... men de brukar vara rätt gay, inte flickorna utan dansarna.

hur stor skillnad är det mellan lönnmördare och spion? En spion dödar i tjänsten, right, och den gör det ofta i lönndom... hmmm låter det som en lönnmördare? jo det gör det...
så mitt svar blir nog en singoalla i allafall!
-MrCrazy