fredag, maj 18, 2007

Ut med det gamla, in med det nya

Det är litet av ett tema just nu. Igår såg vi sista avsnittet av Gilmore Girls, sen klippte jag håret och färgade det så jag fick en ny look, och idag var det sista avsnittet av Crossing Jordan. Båda seriernas avslut var ganska dåliga eftersom de blev uppsagda före de hunnit avsluta sina handlingar, vilket är litet av en besvikelse. Dock kommer det nya serier att börja se, så "ut med det gamla, in med det nya".

När jag ändå är på detta tema så måste jag även påpeka... ibland är inte allt "nytt" heller så bra. Se bara på "Stuk". Kan förstå att de var lessa på den gamla lokalen, men den var ändå (trots sin ofräscha interiör) tusen gånger mysigare och bättre planlagt, plus att man verkligen kände åren av kärlek som alla arbetare arbetat in i stället. Man får hoppas att det nya stället på några år får samma atmosfär av kärlek och arbetsglädje. Kanske efter att Murre slutat och de fått in någon vettig som styr stället.... någon student.

Som det ska vara.

Jag får bannimej hoppas det, för jag vill ha någonstans att återvända till, ett ställe som jag
kan återuppleva studentlivets forna glansdagar på. (Man får hoppas att de inte bestämmer sig
för att ta bort gamlingslegget bara...) Annars går jag och tar en öl på Broadies...

Nää, nu ska jag tamejfan lägga på ett kol med denna uppsats innan jag inte får någon examen att fira...

/Feejay out

Inga kommentarer: