måndag, maj 07, 2007

I sagovärlden

The end of an era:
Gilmore Girls is no more =(


Det kanske var lika bra. Den sista säsongen var verkligen inte lika bra dom de förra.
Man ska alltid sluta när man är på top. Jag kommer dock att sakna alla invånarna i Stars Hollow... Kirk som alltid hade något nytt jobb, Miss Pattys prat om alla hennes exmakar, Taylor och alla hans idiotidéer, Sookie och hennes kök, Lane och hennes strikta mor... But alass, it was only a story...

På tal om sagor....

Igår glömde jag skriva att jag nu avverkat första boken av Harry Potter - på engelska, det är mycket viktigt att det är på engelska. (På så sätt får jag större behållning av all denna "brittiskhet".) Min recension lyder:

Tycker Rowlings har gjort bra ifrån sig, karaktärerna är välgjorda och trovärdiga, när exempelvis Hermione säger något i början så hör man hennes 'know-it-all-ton' framför sig, något som jag tycker filmen fångat bra. Visst, det är ju en barnbok, men den lockar även en äldre publik och det tror jag är för att hela den magiska världen är berättad så inlevelsefullt. Jag vill leva i den världen, vill ha en uggla och trollstav, vill flyga på kvastar och lära mig allt om magi. Det skulle vara svårt att välja mellan den världen och startrekvärlden....

Tror jag ska fortsätta med den andra boken ikväll, men nu ska jag på skolan och vara duktig....

Feejay out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om du saknar Kirk:

http://www.cwtv.com/thecw/kirkstowntours

Fia sa...

Mouahahhahaha!! Det var hilarious!

Anonym sa...

hej...jag förstår dig precis. Inte alls kul när man inte får något viktigt gjort. Själv har jag klarat VV2 idag och laddat hem skype. Inte fått mycket skrivet på rapporten heller. Började, men martin ringde mitt i alltihopa, så jag pratade länge med honom idag också. Så mysig kille...(får man säga sånt om killar som lyssnar på death metal?) Fick för mig att jag var chokladsugen, så jag gick och köpte på Willys. Men usch vad äckligt det blev!! Så nu gillar jag varken choklad eller pizza längre. Plus att jag verkligen har fått stå emot mitt behov av att lyfta luren och ringa martin (igen). KRAM (oj detta blev långt)

Fia sa...

Det är inte lätt ibland.. ;) Men bara lyft luren å ring, jag tror inte han bryr sig. Och lay off the choklad! Skicka mig resten *blinkar sött*

Anonym sa...

Jag ska ringa honom ikväll. Så det så! :D Och chokladen kan du få helt. Jag insåg igår att det inte var så gott. hmm...choklad OCH pizza är borta från mitt intag. och glass...jepp jepp. Me like it!