onsdag, februari 21, 2007

When the going get's tough...

Igår var vi på IKEA och shoppade lite snygga och funktionella möbler; en pall, ett sängbord och en badrumshylla i svart smide (bilder kommer sen när jag lånat nån kamera). Jag köpte även ett nytt täcke, lite grejer till gardinstängerna, sen så köpte vi kryddburkar och lite annat... Jag och Tommy monterade ihop bordet igår och jag och Mia trilskades med hyllan idag. Skruvarna ville inte in i hålet, men vi var envisa och gav oss inte, vilket till slut gav utdelning. Vet ni hur skönt det är när man hållt på å kämpat med något ett bra tag och sen lyckats få ihop det? Det är en underbar känsla... =)

Idag kändes det också som om min nervositet för diverse skolgrejer också släppte. Det är kanske inte nån hemlighet att jag inte riktigt gillar Policyanalys, jag känner mig oftast lite som om någon tappat mig bakom vagnen när jag sitter där och lyssnar. Men inte idag. Vaknade utvilad, var tidig till skolan för en gångs skull, hängde med bra, lyckades få hem alla texter till seminariet på måndag och har even hunnit börja med en (iaf lite granna).

Det handlar bara om att inse vad man har att göra, "get your shit together" och göra det.

When the going get tough, the tough get going.

/Fis-fia

3 kommentarer:

Mike sa...

det e verkligen en skön känsla när man hänger med på vad läraren pratar om...

Fia sa...

Yes... eller ja, i den mån det går att hänga med i den där kursen, för det är verkligen meningslöst mumbojumbo...

Mike sa...

hahahah