fredag, februari 02, 2007

Talk fast, learn slow...

Talk slow, learn slow.

Jag har idag haft en lektion med en doktorand som skulle kunna vara Lorelai Gilmores syster... hon pratar fort som bara den och är precis motsatsen till vår ordinarie lärare. Istället för att vi nu måste stå ut med en som somnar mellan meningarna så hinner vi inte skriva upp allt hon säger för att hon pratar så fort. Jag vet inte vad som är bäst, båda sätten är ganska dåliga för inlärningen i alla fall.

En grej som gör mig förbryllad är att de sa att de skulle lägga tyngdpunkten på den ena kursen först och den andra sen, så att vi inte skulle ha så mkt att göra samtidigt. Well, nästa vecka har vi vårt andra seminarie i policyanalys och veckan därefter har vi vårt första i demokrati&hållbarhet. Det känns som om de samkör kurserna rakt av istället, så vad snackade de om med tyngdpunkter och tjosan muhammed. Jäkla flummkurslärare.. *muttrar*

En annan känga går till doktoranden som höll i historia-kursen, hans tid är uppe och jag vet fortfarande inte vad jag har fått på sista tentan... JAG VILL VEETAA!

Ett GRR och ett ARGH och... Buh-bye!
/Fia

5 kommentarer:

Anonym sa...

Aaah! Du vet inte vem Neil Gaiman är?!? Gå genast och låna Good Omens, Stardust eller Coraline och så kanske American Gods och Anansi Boys. Gaiman är min absoluta faorit författare... Just det ja, Smoke and mirrors också! Det är en novellsamling och perfekt att börja med... Gå! Nu! Du får inte missa denna författare längre... Du kan också läsa hans blogg på länken jag postade i min blogg...

Fia sa...

Jo, jag har varit in och kikat på hans sajt men jag kopplade inte att han är författaren till good omens... Tommy har pratat om den boken, den är typ den enda som han har orkat läsa =) då måste den vara bra!

Anonym sa...

Precis! Så gå och låna genast :)

Anonym sa...

Jag har Goda omen, Neverwhere och Stjärnstoft (dvs Stardust) om du vill låna...

Fia sa...

Yes please!! Jag ska till och med sätta dem på min "att läsa först" lista =)