onsdag, februari 14, 2007

Saker av papper och rastlöshet

Ni vet hur de säger. "När matte är borta... läser katterna tidningar."

Jag är väldigt stolt över mina katter, dom är mycket intelligentare än alla andra djur. De kan exempelvis läsa, och gillar de flesta stora dagstidningar och reklamblad. Speciellt dem som vi lämnar framme på borden så de slipper gräva upp dem ur returpappren. =)

På tal om böcker så har jag börjat läsa Good omens och måste säga:


I luv it, I luv it, I luv it.
För dem som inte visste det så har även Neil Gaiman en blogg (http://www.neilgaiman.com/journal/), är du ett Neil-fan så är det rätt kul läsning.
Det är skönt att ha fastnat i en bra bok igen. Har många böcker som ligger på min "att läsa"-lista men är så dålig på att prioritera aktiviteter som handlar om att sitta still.... exempelvis som att läsa en bok, ta ett fotbad, eller bara slå igång en film, poppa lite popkorn och mysa med älsklingen. Är en alldeles för rastlös varelse... Att sitta framför datorn går bra eftersom jag kan göra så mkt olika saker där...... samtidigt så sitter jag inte ens särskilt still eftersom jag springer runt å petar på saker i lägenheten mest hela tiden och tar något Tommy äger och lägger det i ex. kylen eller tredjelådanfrånvänster,underbrödkorgarna.
Tommy skrattar gott å håller med.
Ibland är det inte lätt att vara Fia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Neil Gaiman är defintivt en ypperlig författare. Läst någon annan av hans böcker?

Sooz sa...

Yay! Duktig flicka som läser Gaiman. Och jag ska ringa Martina och bestämma en dag strax... jag är jätteförkyld nu så kanske det blir fredag nästa vecka? Jag tror att det var en av dagarna som var tillgängliga...

Fia sa...

Nej, har inte hunnit än, blev just introducerat till denne mannens verk... men jag kommer försöka få tag på de andra oxå, han är riktigt bra! =) Kul å se att du oxå läser min blogg, jag börjar känna mig poppis här... =))

Fia sa...

Sussie: Den 23:e alltså? Det låter bra! Synd att du är förkyld, hoppas du blir bättre snart!