lördag, februari 24, 2007

Inspektion

Pappa, Mamma, David och Mormor (som inte var med oss idag)


Idag har mina päron och brorsan David vart på "långväga" besök från Älvsbyn. Bilden ovan är dock gammal, den togs då de var på besök i min gamla etta för över ett år sedan...

De var tvugna att inspektera min nya lya och den fick betyget "mycket fin". Sen förgyllde vi den faktiskt med lite nya blommor och kuddar, samt att jag och Tompa fyndat på Clas i sjön, en ny TV-ut-kabel, en vetesäck till mig och slagborr. Vi är båda mycket nöjda med dagens inköp! Till middag blev det dessutom rökt fläskfilé som vi fått från ma&pa, smakade vildmark (Fia älskar!).



Nu är det meningen att jag ska sitta och plugga, därför har jag ikväll: sett melodifestivalen, spelat betapet, städat och börjat se Love Actually. Mår lite illa oxå, för jag åt massa ostkrokar och choklad (synden straffar sig själv).



Vill inte plugga... tråkigt!!

/Fia, obstinat femåring

3 kommentarer:

Mike sa...

Nej, att plugga brukar aldrig vara roligt... Det e väl därför det e så rent i lägenheten under tenta-p... =)

Sooz sa...

En av mina lärare sa det inför ett arbete vi skulle skriva. "Det är aldrig så rent som när man har en uppsats att lämna in".

Fia sa...

Då lär jag och tommy nog ha en mycket ren lägenhet nu när vi båda skall skriva examensuppsatser! =)