tisdag, februari 27, 2007

"If you really knew me you would know.."

Tommy, caught in the act of being girly.

Såg på Oprah idag då det handlade om Skolutmaningen i USA, vilket är ett program på en dag som går ut på att skolungdomarna skall sitta ned och lära känna varandra och prata. Med tanke på alla skolskjutningarna som har varit så har de börjat inse att alla ungdomarna inte mår så bra, och vill nu försöka få dem att lägga märke till varandra mer. En övning som de skulle göra gick ut på att de skulle sitta i en ring å en efter en berätta någonting om sig själva. De skulle börja med meningen "if you really knew me, you would know that.."



Den övningen var jättebra eftersom ungdomarna fick ett tillfälle att visa vad som försiggick inuti just deras huvuden, eller vad som försiggick i just deras liv, som var viktigt för dem. Då började jag å tänka hur min historia skulle se ut, och hur mina vänners historior skulle se ut... Vet inte om det är så intressant att läsa för er, men eftersom det är min blog så ni stå ut med mig nu. =)

If you really knew me, you would know:
Jag har varit en bråkstake och umgåtts med helt fel folk när jag var yngre vilket ledde till att jag fått växa upp rätt fort. Trots detta har jag fått en relativt optimistisk syn på livet, förutom vissa perioder när jag blir dyster och hängig. Den bild jag visar utåt reflekterar inte alltid vad som försiggår inuti mitt huvud.


Det är min historia, vad är er?
/Fia out

2 kommentarer:

Sooz sa...

Jag försöker desperat komma på en If you really knew me... men än så länge står det still.

Fia sa...

Hmm.. att du är en gamer-fru? =) Det var inte så lätt att komma på för mig heller. Det måste ju betyda att ens vänner känner en rätt väl ändå?