torsdag, februari 22, 2007

Annorlunda konst

Glömde nämna tidigare:

Vårt mål med IKEA (förutom att köpa det vi har köpt) var också att hitta en fin tavla att ha ovanför skänken, tyvärr hittade vi ingen som föll oss båda i smaken. Däremot fick Tommy en snilleblixt när vi kom hem, istället för en tavla tänkte han att vi kunde hänga upp lite mer annorlunda konst... Naturens konst för att vara exakt. Båda gillar vi drivved, så vi nog ska ha någon slags trädgrej/drivved/knotig gren liknande sak hängandes på väggen... jag älskar verkligen denna idé, hoppas det blir av nu oxå. Det skulle vara den ultimata grejen för oss. Både personlig och unik.

På tal om brödrost. Har för övrigt sett på St:tng ikväll, snart färdig med andra säsongen. Var en hel del bra avsnitt idag, gillar Lawxanna Troi (Deanna Trois mamma), hon är speciellt rolig när hon är "in heat" så att säga. Och stackars Pickard får aldrig ha sina tankar ifred... eller är de verkligen hans tankar? Om man ska ta Lawxanna på orden verkar ju Picard vara en riktig snuskgubbe, och det är inte riktigt den bild jag har av honom... Well well, skenet kan ju bedra!

Ibland skulle det vara kul att kunna läsa tankar... Och ibland tror jag att jag redan gör det, i alla fall när det kommer till Tommy. En av grejerna som kommer från att spendera praktiskt taget varje vaken sekund med någon i över ett år... =)

/Fia out

5 kommentarer:

Martina sa...

Hm, det finns nog vissa människors tankar som man INTE skulle vilja läsa... =)

Sooz sa...

Hehe, jag ocks 'dreas har samma grej. Läskig tankeläsning ibland. Schysst med trädgren förresten - ni borde kunna hitta nån som funkar alldelens gratis i skogarna :)

Fia sa...

Jo, problemet är att det är snö över allt... vi skall undersöka saken iaf, kanske kan vi få någon drivved från någon hantverkare eller liknande.. =)

Anonym sa...

Hmm... Beträffande tankeläsning vill jag bara påpeka att i vissa fall finns det en viss summa kopplad till dylika företeelser!

Fia sa...

Haddock, varför ska du vara så dyr hela tiden? =( Jag får ju aldrig råd å prova på dina tjänster!