fredag, februari 16, 2007

Rolig händelse...

Nu har jag inte skrivit ett inlägg på två hela dagar, det är chockerande. Men jag antar att ju mer som händer = desto mindre tid att skriva blogg. Alla hjärtans dag var helt underbar, jag tror jag aldrig varit så romantisk förut. En skön förändring i min annars så brutalt oromantiska tillvaro. Igår hade vi dessutom Boel & Anders på besök, vi åt god middag och drack lite vin... och lite mer vin.. Mycket trevlig tillställning, sen har Anders lovat att bjuda tillbaka med en vintunna så jag väntar spännt! ;)

Idag hände för övrigt en mycket rolig sak.

När jag kom till skolan idag stod vår klass utanför A208 och väntade på att den lärare som fått för sig att ockupera vårt klassrum skulle dra iväg sin klass till rummet bredvid, och när det skedde hörde jag en obekant röst säga "Hej Sofia". Jag tittade och såg en kille jag vagt kände igen le lite pillemariskt åt mig, jag tänkte noga men kunde inte komma ihåg vem det var (vilket var lite pinsamt), så jag hann inte säga hej innan han hade gått in i det andra klassrummet. Under lektionen satt jag å tänkte å kom absolut inte på vem det kunde vara... var det någon som kände apan som inte kände någon? Eller var det en kille jag i ett vagt ögonblick pratat med på krogen någon gång för längesen? Det stod still...

Som tur var så kom han och presenterade sig sen på rasten.

Det var min kusin Daniel... (Nu kanske ni tycker det är konstigt att jag inte känner igen min egen kusin, men betänk ett par saker. Vi har inte träffats mer än en gång (på min farfars begravning 2001). Min pappa och hans mamma är syskon, men våra familjer har nästan aldrig umgåtts, och när det väl har hänt har inte mina kusiner varit med, eftersom de är lite äldre och flyttade hemifrån långt före jag och mina bröder.)

När han presenterade sig så föll allt på plats eftersom jag pratat med min faster och redan visste att jag hade en kusin på universitetet, och att min faster sagt att han skulle ta kontakt med mig. Jag trodde visserligen inte riktigt att han skulle göra det, han är lite äldre än mig och kanske inte tycker en ung tjej som mig är en speciellt intressant kusin... Men han var jättetrevlig och vi ska ta en fika på stan på söndag, så jag är jätteglad. Alltid kul att lära känna sina släktingar! =)

/Fia over and out

Inga kommentarer: