måndag, februari 26, 2007

So, what are you going to do with your life?

Ibland har jag lust å sätta in mig själv i en tidsmaskin, och åka tillbaka till tiden innan jag började här på universitetet och göra om och göra rätt. I så fall hade jag nog inte börjat jobba i Ped utan försökt börja jobba i PR på direkten, antagligen inte blivit lagchef utan stannat kvar tills Louise slutat, sen hade jag också slutat.

Jag hade nog engagerat mig mer i klassen, försökt få lite mer kompisar där, gått med i SNS och antagligen hade jag väl köpt den där dumma tröjan med trädet på... Då kanske jag hade blivit bjuden på Maries fest i lördags också, men å andra sidan hade jag nog ändå inte haft tid att fara eftersom jag hade varit upptagen med mina andra kompisar/farit på en utbildningsmässa för SNS räkning/jobbat extra med studentconsulting eller något liknande.

Problemet just nu är att jag känner mig lite utanför i klassen och lite out of the loop i den statsvetenskapliga världen. Satt och pratade med Jutta och what'shisname om vad vi vill jobba med. Fick den intelligenta frågan "Hur har du tänkt nå dit då?" och jag var rätt speachless. Alla andra har så fina förklaringar på hur de skall göra då de slutar plugga. Sen så har de också tagit kontakt med olika företag som de ska skriva uppsatser för, och så vidare. Alla andra har högtflygande planer, men jag vet inte ens vad jag vill skriva om.

Känner mig så oförberedd, jag borde ha en plan eller något för framtiden. Jag har inte ens en plan för nästa vecka och jag vet inte ens hur jag skulle artikulera denna plan, vad som är värt att tänka på mm.

Vet att jag ofta gnäller över detta, men det är en stor del av min tankeverksamhet just nu, ska försöka att sluta jiddra och istället börja trolla (fyndigt va?)

Nu ska vi sticka in till stan å svulla på max!

/Fia out

2 kommentarer:

Martina sa...

Trust me, hade jag haft den där tidsmaskinen så hade jag gjort en hel del annorlunda jag också =) t.ex skippat Arena MMT och börjat direkt på lärarprogrammet. Men då kanske jag inte hade skaffat overall, börjat jobba på kåren (och därigenom inte träffat Rickard och i förlängningen de flesta andra som jag umgås med idag - däribland Danne), kanske inte heller varit phösare eller engagerad i en massa annat. Så att jag fortfarande harvar runt och pluggar efter sex år på LTU får vägas upp av allt annat jag har gjort under dessa sex år...

Fia sa...

Jag får tänka så, hade jag inte gjort allt precis som jag gjort det kanske jag inte hade umgåtts med er och varit ihop med Tompa. Men jag vill gärna tro att jag hade gjort det ändå.. =)