onsdag, februari 07, 2007

The shopping-spree continues

Asså jag bah.. *squieeek*

Känner mig underligt tjejig idag med. Shoppingtur på hela 3,5 timmar med Martina, shoppade ett bar boots för 100 :- (för att hon tvingade mig, dom var tydligen "mig") och sen massor med snygga underkläder (nej, inte spets/string/vulgo/skit) - rejäla underkläder. SNYGGA underkläder.

Sen satt vi på roasters i nån timme å åt semlor och drack kaffe och te. Jag drack lyxcappuchino.. (lr hur det nu stavas, vet fan inte ens skillnaden mellan espresso och cappuchino, frappuchino, mochachino å vad fan det nu finns mer för olika slags kaffedrinkar). Allt jag vet är att jag ÄLSKAR kaffe, choklad och strössel, och att alltihop kombinerat är supergott!

Blev oxå en efterlängtad Chauteu de blah blah som jag tänkte spara tills alla hjärtans dag. Jag tänkte köra på vräkig-mochimochi-fluffelifluff-style vara för att vara tvärtemot. Förslag på enkel men god maträtt att laga tas gärna emot (med anvisningar som om de vore för en 5-åring). Tack på förhand!

Nu ska jag och mina boots vara ensamma med varandra....
/Fia out

7 kommentarer:

Martina sa...

Jag vet inte om detta är så enkelt att göra med det är förbaskat gott iallafall...

Ädelostgratinerad fläskfilé

4 portioner

500-600 g fläskfilé
4 msk smör
salt och peppar
400 g färska champinjoner
100-150 g ädelost
2 dl vispgrädde
2 dl crème fraiche
3 dl hackad färsk persilja
2 msk kinesisk soja


Smält ungefär hälften av matfettet i en stekpanna. Bryn och stek filén runt om tills
den har fått en fin stekyta. Skär sedan filén i skivor och lägg dem i en ugnssäker form,
krydda med salt o peppar. Skiva champinjonerna och fräs dem i smör i några minuter, salta och peppra.
Lägg svampen över filéskivorna och smula sedan över ädelosten.
Blanda samman grädde, crème fraiche, persilja och soja. Häll alltsammans i formen
Gratinera i ugnen, 200 grader, i ca 15-20 minuter eller tills fläskfilén är genomstekt. Servera med klyftpotatis, strips eller potatisgratäng.

Fia sa...

Tack, det låter jättegott! Lite för avancerat för vad jag hade tänkt, men det är kanske värt å prova... =)

Martina sa...

Well, det är ju några dar kvar till den 14:e, jag ska se vad jag kan gräva fram för icke-avancerade recept tills dess...

Martina sa...

Nu kom jag på ett annat recept, mycket gott och simpelt. Tag lövbiff, 1-2/person beroende på hur stora de är. Salta och peppra lite. Lägg färskost av valfri smak, t.ex. vitlök och örter, på ena halvan av lövbiffarna och vik den andra halvan över (fäst ev. med tandpetare). Stek i smör på medelhög värme, nån minut per sida. Servera med t.ex. klyftpotatis och sallad.

Låter det bättre?

Fia sa...

Yes, låter perfekt! =)

Mike sa...

lämnar ni recept över bloggen???

Fia sa...

Tja, jag bad ju om det... =)