måndag, februari 05, 2007

En sak i taget

På grund av min förkylning så har jag inte gjort mkt i helgen annat än legat å ynkat mig i soffan, behöver egentligen plugga till nästa seminarium men jag är inte nog klar i huvudet... hade lite feber i natt, vilket gett upphov till en hel del sjuka drömmar. Tydligen så var jag och Tommy på väg att gifta oss nu i mars, och väntade barn..... Scary thought. Till Tommys stora glädje har jag inte tänkt skaffa barn any time soon, visst vill jag ha barn men jag vill gärna passa på att göra andra saker före, exempelvis resa, göra karriär, unna mig själv saker, växa inombords och stuff like that...

Såg på "What not to wear" när de två nya programledarna tog sig an f.d. tonårsmammor, vad som slog mig var hur alla pratade om att "visst älskar jag mina barn, men ibland önskar jag att jag inte skaffat dem så tidigt". En del hade fått barn när de var 16-17, men det fanns även de som fått barn vid 19-22... alla var utslitna och såg säkert 10 år äldre ut än de verkligen var. Då jag såg det programmet kände jag bara hur glad jag var att jag fokuserar på skola och mitt framtida jobb och inte på att starta familj. En sak i taget, jag vill inte åldras i förtid!

/Fia out

Inga kommentarer: