måndag, februari 26, 2007

Vatten som vatten?

Det här kanske verkar lite fånigt, men är det bara jag som har fått höra att vattnet från toalettkranen är mindre nyttigt än vattnet från kökskranen?

Tommy spolade upp vatten åt mig från toalettkranen, och när jag tittade konstigt på honom och förklarade vad jag trodde var allmän kännedom skrattade han bara åt mig. Inte kunde jag heller förklara varför det är mindre bra att dricka toalettkranens vatten. Har för mig att det är sämre filter och att det släpper igenom mer grundämnen lr liknande, kommer inte ihåg.

Försökte slå upp det på nätet men allt jag hittade var denna sida (http://kranvatten.se/) som jag ändå måste ha med (humorfaktor om ni läser "Så fungerar kranvatten"!).

Vore riktigt pinsamt om det var något jag fått om bakfoten.. "tänk att jag hade kunnat njuta av toalettens kranvatten i alla dessa år..." Vilken tragedi!

Nå väl.

/den fortfarande väldigt törstiga Fia

5 kommentarer:

Mike sa...

Vad jag vet ska det inte vara nån skillnad alls... Filtrena som finns i kranen kan inte göra nåt åt de ämnen som finns lösta i vattnet...

Så man kan lika gärna dricka vattnet som kommer ur kranen som förser vattenslangen som man vattnar med... dock ska man vara försiktig med att dricka från slangen eftersom att det där kan ha samlats bakterier... =)

Fia sa...

Nu var du smart! =)

Martina sa...

Nej, nu har du fått det om bakfoten, det är toalettSTOLENS vatten du inte ska dricka... =)

Mike sa...

jag håller med Martina...

Fia sa...

Men det är ju så gott...