söndag, september 28, 2008

Skogsutflykt

Nu kommer jag kanske chocka en del människor här... jag har (håll i er!) motionerat idag! Jag tog mitt pick och pack och begav mig ut i naturområdet Bokskogen (bilder kommer imorgon). Det blev en promenad på 7 km, men den tog dubbelt så lång tid som den skulle gjort egentligen eftersom jag då och då avvek från stigen och plockade svamp. Det tog allt som allt 2 timmar och efter det var jag helt slut resten av dagen... Men många svampar och fina bilder blev det (inte minst på ett par rosa skor från 80-talet som jag lånade)!

I bokskogen har löven inte riktigt slagit om till gult än. Björkarna (de få som finns där) börjar luta mer åt gula hållet, men bokarna och asparna behåller fortfarande den gröna fägringen. Sensommaren vill inte riktigt ge vika för hösten, det var cirka 20 grader varmt och strålande solsken, mind you. Luften var klar och fylld av doften av svamp, löv och sniglar (ganska mysigt faktiskt), äppelträden på de gårdar där vi gick förbi var smockfulla med äpplen.

Allt som allt var det en underbar höstdag i skogen. Imorgon skall jag lägga upp alla bilderna så ni blir avundsjuka som sig bör.. =)

/F out

Inga kommentarer: