måndag, september 22, 2008

Flextid och DVD

Idag har jag arbetat - inte bara heltid utan - övertid, får tyvärr ingen OB men jag har åtminstone fått 1 h och en kvart extra som flex. Det var monotont, jag lyfte tunga kartonger och sträckte ryggen (glömde böja knäna) men det var mycket och göra och därmed kul. Jag hoppas det fortsätter flyta på nu och att det kommer fler och fler boxar...

Lägenheten är i behov av gardiner och tavlor på väggarna. Men jag ids inte. Har påbörjat en ny bok (Inte han av Sheila O'Flannagan) som verkar intressant. Och så har jag kommit på vad jag helst av allt vill ha just nu: en DVD! Och varför då, kanske ni undrar? Jo, för att jag har en massa filmer som jag vill se, som jag aldrig hunnit se/inte haft någon att se dem med.

Ett litet axplock:

The Chronicles of Narnia: Prins Caspian. Sex and the City. Hancock. Jumper. Match Point. The Black Dahlia. Into The Wild. La vie en rose. Jakten på lycka. PS: I love you. 3:10 to Yuma. 10,000 BC. National Treasure 2. Margot at the Wedding. The Bucket List. Southland Tales. Spiderman 3. 27 dresses. Min brors flickvän. Underbar och älskad av alla. The last king of Scotland. The Jane Austen Book Club. The Queen. The last legion. Fools gold. Spiderwick. En Geishas Memoarer. The Nanny Diaries. Brudens bästa man.

Höver se!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Match Point knyts ihop jättebra men är ganska mörk, PS: I love you är underbar! Börja med den! Eller The Jane Austen Book Club. :) /Elin L, fortfarandefastiÄlvsbyn (läser din blog jämt btw :D :D)

Chic Fatale sa...

Oj vad du har shoppat filmer =)

Fia sa...

Hej Elin, vad kul å höra från dig! Visste inte ens att du hade en blogg... Ska genast lägga till dig i min blogglista!

Mia: Int har jag shoppat dem, jag ska hyra dem... kanske formulerade mig galet.. Tack för kortet iaf! =)

Arina sa...

Jag har byggt upp ett litet filmbibliotek och skaffade äntligen DVD för ett år sedan, men inte tusan har jag tid att se filmerna. Jag följer så många tv-serier, och när jag inte tittar så gör sambon det.

Jag skall i alla fall försöka se en film när han är i Dalarna.

Fia sa...

Hehe, det kan lätt bli så när det finns så många bra tv-serier som förtjänar ens tid med... =)