torsdag, september 04, 2008

Speeddating-dilemma

Fick just ett mail från Lundalogik som jag har sökt jobb som marknadsassistent för...

"Hej,Tack för en trevlig telefonintervju! Vi har haft många sökande och många har gjort ett trevligt intryck över telefon.För att effektivisera vårt rekryteringsarbete inbjuder vi dig till en speeddating tillsammans med andra sökanden till tjänsten.Ni kommer att få en kort presentation av Lundalogik av vår VD Joakim Bengtson. Därefter kommer du att träffa 4 medarbetare som kommer att ställa två frågor var till dig, du får 5 minuter med varje person.Efter det kommer vi att ta ställning till vilka sökande vi är intresserade av att genomföra en djupintervju med vid ett senare tillfälle.Speeddatingen kommer att äga rum klockan 10.00 fredagen den 12:e september i våra lokaler på S:t Lars väg 46 i Lund, 2 våningen."

What to do, what to do...

Jag ska bekräfta om jag har möjlighet att komma, och jag vill verkligen åka men mest troligt så har jag ingen möjlighet överhuvudtaget eftersom jag börjat jobba på Logica då. Kan ju inte ta ledigt för att gå på arbetsintervju! (Eller hur?) Visst, detta är bara ett tillfälligt jobb och Lundalogiks är åtminstone 6 månader, men... Suck!

[Update 11:35] Efter expertrådgivning från LosT bestämde jag mig för det här svaret "Jag är ledsen men har tyvärr ingen möjlighet att komma på detta då jag jobbar mån-fre 8-17 i Malmö. Jag skulle dock hemskt gärna vilja träffa er ansikte mot ansikte och presentera mig själv mer personligen. Finns det någon möjlighet att ta det en annan tid eller via telefon?"

Om de verkligen är angelägna om att träffa alla kommer de förhoppningsvis att fundera ut någonting så de som jobbar dagtid kan komma. Kändes fel att ta ledigt första veckan då jag dessutom är teamleader, så jag tror det här blir den bästa lösningen som jag kan åstadkomma med rent samvete.

"Vad tråkigt att du inte kan komma, tyvärr har vi inte möjlighet att träffa någon utanför speeddaten den 12/9 p.g.a. hög arbetsbelastning."

Typiskt!

4 kommentarer:

Martina sa...

Ta ledigt! I värsta fall får du säga att du ska till läkaren.

Fia sa...

Skulle nog få alldeles för dåligt samvete för det.... Dessutom ska jag ju ta ledigt den 18:e för resten av min rotfyllning...

Peter Parnes sa...

Jag skulle också rekommendera att du tar ledigt (om du nu vill ha jobbet förstås!!)

Fia sa...

Jag vill ha jobbet men det kändes inte bra att ringa å ta ledigt första veckan så det blev som det blev.. =/