lördag, september 20, 2008

Helgens dilemma

Helg igen! Vad göra? Det är slut pengar på kontot och en hel vecka till löning, så det gäller att ligga lågt och inte dra på sig allt för mkt kostnader. Därför går alla dyra aktiviteter bort, t ex bio i Malmö, fika på stan, äta ute, sånt där stuff. Nästa vecka kanske jag har råd med något av det här, men tills jag har litet mer pengar på banken vågar jag inte slösa en krona.

Åka in till Malmö är ingen idé ö.h.t., de har haft gatufesten "Reclaim the Streets" igår och den spårade ut något så jag vill inte bli fast mitt i den ifall den spårar ur ikväll med.

Vi har ju ingen DVD ännu, så det går inte heller hyra någon film. Det är riktigt, riktigt synd, för jag har jättemånga filmer som jag vill se. (Funderar på att göra en stor lista på filmer som jag vill se och börja beta av dem så fort jag får råd att köpa en billig DVD).

Vad som finns kvar för mig att göra då är att göra vad jag gör varje helg: läsa och se på teve. Kanske lyxar jag till det med att köpa litet lördagsgodis, och försöker hitta på mer att pyssla med under dagen, t ex sy något, spika upp något, skriva litet på bloggen... i slutändan blir det nog så jag drar fram dammsugaren också och städar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det e bara att ta fram piskan och hota med att spöa skiten ur T om han inte städar... hhaa... och hälsa att han är en... "rabbit" ha!

Fia sa...

Jag fick som tur var hjälp... =)