tisdag, september 09, 2008

Teamleader

Idag har jag varit på nya jobbet, Logica (fd VM DATA). Där mötte jag Therese, den andra teamleadern, samt Kristina och Ana-Maria - två mycket mysiga och trevliga tjejer som är våra arbetsledare. Jag och Therese fick rundturen, instruktioner om arbetet - så vi kan föra detta vidare - sedan fick vi sitta och öppna post (väldigt mycket post) till klockan ett (med rast och 30 minuters lunch däremellan). Det var monotont, som väntat, men vi roade oss med att prata om allt möjligt. Jag frågade henne vad hon gillade bäst - startrek och starwars, och hon svarade att hon ogillade båda. Som ni förstår blev jag rätt så chockad och fick ur mig ett "Barna av idag!". Hon är bara 21 men en riktigt duktig och framåt 21-åring så jag tror vi kommer komma överens juuust fine.

Efter ett kom grabbarna Peter och Christoffer från StudentConsulting och gav oss arbetsmobiler och Therese fick en dator för att hålla koll på folket som skall extrainkallas. Eftersom hela arbetet är sekretessbelagt fick vi strikta förhållningsorder så jag kan gasta på folk om de tar fram mobiler och säga "Inga mobiler eller mobilkameror tillåts!"

Det verkar som de förväntar sig en viss brist i disciplin, arbetsmoral och arbetsvilja. Jag hoppas att jag slipper vifta med stora pekpinnen bara... Det är inget dagis, det är en arbetsplats. Och imorgon börjar allvaret...

/F out

Inga kommentarer: