tisdag, september 09, 2008

Ytterligare en lista

Snodd från Martina.

Vilken svordom använder du mest? "Jävla"... [insert valfri djävulusisk sak]

Äger du en iPod? Nej, vad ska man egentligen med en sån till? Har en liten mp3 som jag håller på att nöta sönder.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Vanligtvis 06.20, men idag vaknade jag 06.06 av mig själv... SKUMT.

Hur många resväskor äger du? Tre bags.

Använder du flip-flops? Har ett par nötta och utslitna (inhandlade på semester på Gran Canaria för fem år sedan) som jag använder ytterst sällan på sommaren...

Var köper du dina matvaror ifrån? Maxi, Willys, Netto, Lidl.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Vara med på bilden? Vill ju bli förevigad...

Vilken var den senaste filmen du såg? Get Smart

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Då jag är ledig föredrar jag lugn och ro, så en vän fungerar bäst.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? OJ! Så mycket saker jag vill ha! Men vad skulle jag prioritera först? En bärbar dator antagligen. Men det står mellan en sådan och en helt ny garderob med kläder.

Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, och det irriterar mig litet för jag är inte lat.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej usch vad obehagligt, vill inte sluta som Heath Ledger!

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? CD:n är inte längre aktuell när man har MP3-spelare. I min spelare ligger dock Nightwish, Loreena McKennit, Pink, Placebo, Sarah Brightman, Shakira, Takida mm.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Within Temptations

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Jag arbetar med någonting mycket hemligt och hysch-hysch men vad det är kan jag inte berätta för då måste jag döda er alla! =)

När var senast någon stötte på dig? Osäker.

Vad åt du till middag senast? Tacos.

Använder du huvtröjor? Jag äger ingen men om jag gjorde det skulle jag antagligen använda den.

Kan du vissla? Rätt så falskt, men ja.

Vem var den senaste som ringde dig? Mamma, igår kväll.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Den vuxna versionen av tekoppen, vad nu den heter. Round and round and round and round we gooo again! Slangbellan är också häftig.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, människor är inte alltid schyssta. Men ingen av mina vänner gör något så hemskt för jag har bara eminenta vänner. =)

Vilket riktnummer befinner du dig i? 0410.

Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, det gör jag fortfarande.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Valen köpcentrum är mitt närmaste, det är väl cirka 30 affärer på sammanlagt två våningar. Mycket mindre än Smedjan och Shopping...

Hur många syskon har du? Två storebröder. Fast Erika och Linnea samt Anna och Alexandra räknas nästan som syskon med eftersom vi vuxit upp riktigt tajt.

Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, nästan för oblyg.

Vilken film kan du alla replikerna till? Star Wars-filmerna (de gamla), Star Trek-filmerna (de gamla), Stolthet och fördom (serien)... sen tog det stopp.

Äger du några band t-shirts? Näpp. Skulle dock vilja ha en Within Temptations-"tischa" (oj nu irriterade jag nog några stycken!)

När flög du senast? Förra sommaren.

Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra

Läser du för skojs skull? Absolut, hela tiden!

Pratar du några andra språk? Engelska och Teckenspråk

Diskar du din egen disk? Ja, och min sambos disk med för det mesta...

Har du gråtit offentligt? Pinsamt nog, ja.

Har du en stationär dator eller en laptop? Både och men laptopen är uråldrig och seg och stationära är trasig.

Försöker du alltid lära dig nya saker? Självklart, varför inte?

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Efter att man sett på Miami Inc blir man litet sugen, men jag skulle aldrig kunna bestämma mig...

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Ja, jag är rätt så traditionell.

Kan du kasta macka? Nope, min pappa försökte lära mig i sommar men det gick inte så bra.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej, vad ska man göra där?

Vad har du med dig in på bion? Godis, vatten och stor popcorn.

Vem var din favoritlärare och varför? På lågstadiet gillade jag Ingrid och Carina, de var mysiga och mycket pedagogiska. På mellanstadiet minns jag inte så många, men på högstadiet gillade jag Ulla-Gun, Susanne och Sonja. På gymnasiet gillade jag de flesta, de var rätt schyssta.

Har du dejtat någon av en annan religion? Jag har varit tillsammans med en muslim och dejtat en kristen. Den kristna var inte riktigt schysst, men muslimen var gullig.

Vad har du för väder? Soligt och varmt (September till trots!)

Har du en blogg? Två.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Historia och samhälls.

Gillar du att flyga? Jag älskar att flyga, men inte lika mycket som jag älskar att spendera tid på flygplatser.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Intelligens.

När sov du senast på golvet? Sov på en madrass på golvet i Oxie i två månader...
Vilken är din favoritdrink? Piggelin

Gillar du din boende-situation? Säger som Martina: Nja, den duger. Hade velat ha nånting större och fräschare.

Vilken är din mammas hemstad? Älvsbyn

Din pappas hemstad? Älvsbyn, mer specifikt Nybyn.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Sju timmar.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Igår var jag arbetslös, idag har jag jobbat sex timmar.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej, jag var en snäll elev.

Vilken är din favoritfrukt? Banana!

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej, det är tråkigt att tänka på vikt. Så jag tänker på roliga saker istället som MMMM vad gott det är med choklad!

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 25.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jag föredrar ett vårdat språk, men är bara noggrann till en viss gräns. Dialekter är helt okej, men en del av dagens slang går FETBORT... =)

Tror du på liv på andra planeter? I want to believe!

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Antagligen min sambo...

Tror du att Gud är man eller kvinna? Om gud finns är han/hon nog utan kön.

Vad var det senaste du åt? Kikärtsbiffar med stekt potatis till lunch i ABB:s lokaler.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det motsatta, men jag har en del riktigt bra tjejkompisar (som dock inte är så tjejiga).

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Jag fick heta Sofia för namnet påminner om en sol, och jag var en mycket glad baby. Dessutom hette min mors farmor Sofia. Karolina som kommer från fars sida och Barbro är min mammas namn.

Gillar du senap? Ja, men inte allt för stark.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Hä årrn sä!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja, coolt! (Man lever bara en gång!)

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Jo March i Unga kvinnor och Marianne Dashwood i Förnuft och Känsla är en bra kombo av mig.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.

Tycker du om att krama folk? Inte överdrivet, nej.

Skulle du säga att du är trendig? Jag går fortfarande runt i skor med spetsig tå, så jag är nog tragiskt efter i modet.

Äger du en digitalkamera? Nope...

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Scarlett Johansen

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja, det är ju jättetaskigt.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Kommer inte på någon specifik, men jag är rätt känslig så det är säkert några stycken.

Tycker du att du är attraktiv? Inte särskilt...

Vad är du allergisk mot? Bikarbonat och nickel

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Never!

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Får återkomma med det svaret...

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Jag vill ju att alla jag känner skall svara, men förhoppningsvis svarar Mia i alla fall.

Inga kommentarer: