tisdag, september 02, 2008

Jobbjobbmerajobb

OMG jag freakar ut litet här...

Lundalogik (som hade världens trevligaste platsannons) har hört av sig idag och ville säga att jag gått vidare bland de sökande och samtidigt ställa litet frågor om mig, bland annat var jag kom ifrån och om jag var pälsdjursallergiker. Det visade sig att de har massor med pitebor och umeåbor där så jag hoppas att de har en fetish för norrlänningar - men jag kan inte komma ifrån det faktum att jag svarade urbotat dumt (förhoppningsvis känns det bara så medan jag i verkligheten svarade genialiskt) på frågan om vad jag sysslade med nu. Jag - jubelidioten - sade förstås att jag fått ett tillfälligt jobb som administratör. VARFÖR BERÄTTADE JAG DET? Nu kommer de ju tycka att jag inte är i behov av dem och gå vidare med andra sökande. GMORK!

Jag hoppas att jag inte spolat chansen, skulle så gärna jobba på Lundalogik-som-erbjuder-en-6-månaders-visstidsanställning-med-chans-till-fortsättning!!! Snälla Gud om du finns där uppe; fixa mig det här jobbet! Jag säger inte att jag är missnöjd med det jobb jag ska börja med på måndag, men snälla nån, killen som anställer mig stavar "Teamleader" "Teamleder" och frågade mig om jag inte kunde sjukanmäla mig från Onrox och komma och jobba som sekreterare för en dag!

[Update 16:12] OK, det var inte så farligt att avslöja att jag har fått ett jobb. Jag har redan blivit lugnad på flera fronter som säger att det brukar vara positivt. Nu får jag helt enkelt hålla tummarna tills de hör av sig igen, och hoppas att deras ord blir positiva.

4 kommentarer:

Peter Parnes sa...

Hej Fia,

Varför skulle ett nuvarande jobb vara ett hinder för ett nytt? För mig är det ju snarast det omvända när jag skall anställa folk. Ring upp dem igen imorgon och hör hur det går och säg att du är jättesugen på detta nya jobb!

/Peter, Peppar, Pervers Gammal Hedning

Fia sa...

Hej Pervers Gammal Hedning ;) Kul å se att du hittat hit! Jag är egentligen inte oroad längre, även om jag låter litet desperat i bloggen. Jag vågar dock inte ringa dit imorgon då de säkert fortfarande håller på å ringer runt till de som klarat första gallringen. Sen så sa hon att de skall återkomma med hur det går så jag kan nog tryggt vänta å se. =)

Peter Parnes sa...

Som anställare gillar jag att "rekryter" ringar och kollar hur det går. I morgon är kanske lite för tidigt men mot slutet av veckan skulle jag slå dem en signal om jag var dig. Såååå många kan de inte ha kvar på listan om de ringer runt.

Fia sa...

Men om de specifikt säger att de hör av sig..?