tisdag, september 09, 2008

Misslyckat...

Öppnade mailen idag och såg att jag fått ett mail från Lundalogik, de ville att jag skulle förbereda ett arbetsprov på en inbjudan till en kundträff med grafiken från deras hemsida. ÅNEJ, tänkte jag. Hur gör jag detta? Jag klarar ju inte av sånt här, jag har ingen grafisk utbildning! Jag måste ge upp!

Men min nyfikna gen hade vaknat.

Jag har ju arbetat i Indesign och gjort affischer, nog ska jag kunna göra det här! Väl? Jag har faktiskt ett Indesign på sin dator, så jag öppnade det och försökte fixa till den översta blå listen som går från ljusblå till mörkblå. Jag vet att man skall in på övertoning, och sedan på något sätt välja färger efter Lundalogiks parametrar. Men jag klarar inte av att göra det. Jag klarar inte ens av att montera en bild rätt. Jag har suttit och slitit mitt hår, gråtit och gnällt, gett upp, försökt igen, gett upp igen, försökt allt möjligt - nu är det dags att inse mina begränsningar och släppa detta. Om jag hade en månad och tålmodiga Nina vid min sida, kanske, men det har jag inte. Därför gör jag det enda rätta, eftersom Lundalogik förtjänar någon som vet hur man lägger in en bild i Indesign. Jag ska skicka ett mail och säga precis vad jag sagt här, att jag är en failure. (Eller så säger jag att jag fått förhinder.) Hur som helst, sorgligt men sant, tre år gör mycket för minnet och jag är ingen Indesign-kunnig längre.

Snyft.
/F out

Ps. Inser att detta är ett dilemma med jobbet, hade ju fått förmiddagen ledig men nu kommer jag ju kunna jobba förmiddagen. Vad sjuttsingen ska jag göra? Ska jag säga att "tandläkaren" fått förhinder? Ds.

2 kommentarer:

Martina sa...

Apropå Ben & Jerry´s: jag skulle vilja påpeka att det finns en Ben & Jerry´s-glassbar i Hansagallerian i Malmö, och där finns det t.o.m. några smaker som inte finns "på burk". Om det är så att du vill belöna dig med lite glass nån gång...

Fia sa...

Jag tror jag måste göra det... =)