onsdag, september 17, 2008

Bägaren har runnit över

Nu är det kokta fläsket stekt! Ytterligare ett strul på arbetsplatsen har fått allas bägare att rinna över...

Tidigare har direktivet varit: "Räkna noggrannt, först och främst. Det ska gå fort men viktigaste är ju att det blir rätt." Nu kom plötsligt ett annat ljud i koskällan när chefen tog en enda titt nere i salen och konstaterade att vi inte öppnat och räknat kuverten 'tillräckligt snabbt', och att 'i framtiden kommer vi ta in vår egen personal för att göra arbetet!' Chefens assistent tar ett personligt beslut att berätta detta för alla som arbetar (vilket är tre tjejer som är satta på sortering). Assistenten drar upp något exempel där någon skall ha suttit och öppnat en box i 2,5 h, varpå hon kommenterar "Så där länge får det helt enkelt inte ta." Jag vet inte exakt vad som sades mer, men när jag kommer in efteråt då hon har gått är alla jätteupprörda och en av arbetarna - med en min av kall beslutsamhet - begär att få veta 'den otrevliga tantens' efternamn så hon kan ta upp hennes beteende med chefen.

Vad arbetaren inte inser är att det är chefens egna ord som kommer ur assistentens mun. Litet senare när chefen inspekterar arbetet får vi höra henne säga (om en av arbetarna) "Hon är bra, resten kan vi slänga.."

Jag har suttit i telefon med min teamleaderkamrat, min arbetsledare och min arbetsgivare och alla är lika upprörda över hur dåligt chefen har hanterat det här. Det är så många olika fel på en och samma gång varav kontraktsbrott är ett av dem största. Dessutom känner alla som arbetat idag sig personligen förolämpade, som om det vore deras specifika arbetsprestationer som var undermåliga, vilket förstås inte stämmer. Egentligen är det ingen som är dålig på att öppna, utan de 2,5 timmarna kan ha gått åt till fikarast, toalettpaus och struliga kuvert. Det är förstås ingenting som chefen tänker på eftersom hon inte är insatt i arbetet på samma sätt som vi.

Totalt inkompentent chef!

3 kommentarer:

Mike sa...

dåliga chefer kommer du att behöva dras med hela livet. Inget att hänga läpp över men det är bara göra det bästa av situationen.

Chic Fatale sa...

Håller med föregående talare men lägger till ett: "*Fuck off bossbastard!"

Fia sa...

Tro mig, jag har haft ett antal dåliga chefer, men jag trodde det skulle bli bättre när man böt upp sig från grillvärlden. Tydligen inte. *suck* De kommer dock ha ett möte med chefen om det som hänt, känns rätt så bra =)