fredag, september 12, 2008

Levling

Att vara teamleader har gett mitt självförtroende en liten skjuts och jag har lärt mig att stå på mig. Eller, som man skulle säga i rollspelsvärlden: Jag har jag levlat i beslutsamhet och pondus.


Jobbsamtal med StudentConsulting
Någon: "Hejsan mitt namn är XXX och jag arbetar tillsammans med Christoffer, har du pratat med honom något idag?"

Jag, smått orolig: "Jaa, sms:ade litet i morse, hur så?"

Killen: "Ja, det är så här att jag hjälper honom ringa runt eftersom det har skett ett misstag i avtalet..."

Jag, som knappt kan tro vad jag hör: "Ett MISSTAG i AVTALET?!"

Killen, börjar låta litet rädd: "Jo... alltså, det har råkat bli så att de lämnat ut avtal för heltidstjänst då de ska lämna ut avtal för deltidstjänst."

Jag, litet upprörd: "Jag hoppas VERKLIGEN INTE att det är ett misstag för jag har blivit lovad heltidstjänst!"

Killen, tyst och osäker: "Jaaha....."

Jag: "Jag har gått in i det här med vetskapen om att jag har en HELTIDSTJÄNST. Säger DU nu att jag enbart skall jobba DELTID?"

(Jag hör hur killen på andra sidan luren blir mindre och mindre) "Är du en av teamleaderna?"

Jag: "Ja, det är jag."

Killen: "Okej, då är det kanske så att det här inte gäller dig - "

Jag: "- NEJ, det får jag VERKLIGEN hoppas!"

Killen: "Alltså, jag är inte så insatt i det här egentligen, det är säkert meningen att du och den andra teamleadern skall vara heltidsanställda..."

Jag: "Ja, det SKA vara meningen. Jag har skrivit på att jobba heltid, inget mindre! Christoffer kan ringa mig om han vill prata om det."

Killen: "Jag ska kolla upp det med honom och om det är så att misstaget gäller dig kan han väl höra av sig till dig, men det är säkert inte så. Dufårhaentrevlighelgochhejdå!"

Jag: "Gör det du."

Jäkla skandal så dåligt skött det här projektet är!

Inga kommentarer: