torsdag, september 18, 2008

Lagad tand

Då var man 3000 kr fattigare och har en rolig, förlamad min i halva ansiktet. Och vet ni vad? Tandläkaren (som förövrigt heter Bobban och är rätt snygg och trevlig när man kommer förbi den här tandläkarskräcksbiten), säger att jag har åtminstone fem hål till. Inte lika stora som detta hål, men de behöver lagas. Uschiamej! Det är väl bara att sätta igång? Innan de blir större dvs...

Som tur är kliver försäkringskassan in och hjälper till när man överskrider en viss summa, så räkningen slukar inte mina matpengar i alla fall. Bobban har också försökt finna roten (fyndigt, eller hur?) till mina många hål, och eftersom jag - för det mesta - äter godis på lördagar och är en duktig flicka så gissar vi att det är aggressiva bakterier tillsammans med aggressiv tandborstning. Jag har fått tips om att köpa x-tra mjuka tandborstar och inflammationsdämpande gele till mitt tandkött (som lider av min hårda tandborstning), så efter tandläkarbesöket åkte jag till apoteket och köpte dessa. Nu har jag kastat bort min gamla tandborste och bytt ut dem med jättesöta tandborstar som jag ställt ett blått fint glas på handfatet.

/F out

Inga kommentarer: