söndag, juli 01, 2007

Litet om allt

Nu har jag jobbat 6 dagar på raken och är supertrött. Kvällen slutade med 30 minuters övertid, det var det längsta jag gått hittils på kvällspasset. Vi hade en kassachef som var helt ny och en i spelbutiken som var lite "ringrostig" vilket i princip betydde att ingen av dem visste vad de skulle göra. Dessa två stressade till råga på allt upp sig och rök också ihop litet samtidigt som det var mycket folk, så all förberedelse inför stängningen fick göras efter att vi hade stängt, medan dessa två också fortsatte gnabbas. Inte roligt alls. Som tur är så är jag ledig imorgon (söndag). Det är så enooormt skönt med en ledig dag just nu!!

Vilodagen till ära skall jag... städa. Ingen rast och ingen ro för mig inte! Ska dock ta en lång sovmorgon, och kanske äta en lyxig frukost ute på balkongen om det är soligt. =)

Sist men inte minst vill jag bara återigen ge ris åt busstider (var tvungen sitta å vänta en timme på jobbet idag på grund av att bussarna bara går en gång varannan timme på lördagar!)... och så vill jag även ge ris åt telefontider. Har försökt att ringa veterinär och sjukgymnast men de verkar ha "sommartider" vilket i princip innebär att de har telefonslussen öppen mellan 13.59-14.00. Och självklart är jag alltid på jobbet då och oförmögen att ringa.

Bläh.

Men nästa vecka finns det litet roligare saker att se fram emot. Bio och födelsedagsfika, samt en helledig onsdag och söndag. Dags att planera in någon rolig utflykt!

/Fia over and out

Inga kommentarer: