tisdag, juli 31, 2007

Hemma igen

Som rubriken lyder så är jag nu hemma i Luleå igen. Innan jag åkte hem hann jag dock med en jättetrevlig tur till centrum där jag gick i affärer och sen till Ätbart (Älvsbyns enda respektabla café, den endq som serverar latte). Träffade en barndomskamrat vid namn Helena och en f.d. granne vid namn Ulrika (hon som äger caféet). De var jättetrevliga och frågade massor om hur jag hade det och jag kunde stolt berätta att jag var på väg att ta ut examen som statsvetare. Alla verkade vara mycket imponerad över mig, all-grown-up... =)

På kvällskvisten dukade vi upp utomhus och åt surströmming och sill med våra ryska vänner och tjocka släkten, moster mimi sjöng många snappsvisor och jag stortrivdes! Men det var ändå skönt att komma hem till Tompa, var tvungen hålla om honom hela natten eftersom jag saknat honom så mycket...

Nu har jag hunnit jobba en dag, och imorgon är jag ledig och skall spendera dagen på stan. Har en dejt med min kusin Daniel och med Harry Potter 6 & 7. Ska bli kul.. =)

/Fia over and out

5 kommentarer:

Martina sa...

Jag har lämnat en förfrågan till Sussi om hon och A är lediga nån fredagkväll i augusti så att vi kanske kan ta en middag nån gång; hur är det med er? Tommy är ju ledig på kvällarna men hur jobbar du?

Fia sa...

Jag jobbar båda helgerna jag har, så vitt jag vet. =/

Anonym sa...

Det är 5 fredagar i augusti, du kan väl inte jobba på alla?

Fia sa...

Jag har ingen aning om hur mycket tider jag får senare, mitt schema går bara fram till de första två veckorna.

Anonym sa...

Har inget schema efter den 11:e (jobbar fredag tills dess iaf), så ingen aning...