torsdag, juli 19, 2007

Mindre frustrerad... och lite jobbrelaterat.

Tack vare MiniNova har jag nu lyckats på tag på hela säsong 1 av Charmed, samt att jag vet var jag ska leta när jag behöver nästa säsong. Gillar Mininova, man hittar så mycket mer hos dem. Tjoho!

Har fått ett extrapass imorgon från morgonen till klockan fem. Det tyckte jag var likabra att ta eftersom det sammanfaller så bra med Tuffses arbetstid, så vi slipper gå om varandra. Han har ju så svårt att vara utan mig, den stackarn.. ;)

För övrigt så har jag idag suttit och fått ihop en egen liten hat-lista. Det är olika saker som jag retar mig på hos kunder, i ingen speciell ordning.

1. Klassikern "OJ, jag glömde en påse...". Blir så less på att människor försöker skinna mig på en och femtio, ska de vara så snåla så får de böta för det.

2. Människor utan något sinne för artighet som lägger alla varor i en stor hög på bandet. INGA BERG brukar det ju stå. Ska de ignorera det så ignorerar jag totalt att de verkar vara stressade och tar extra lång tid på mig. Rätt åt dem!

3. Människor som ställer saker på en påse. Blir bara extra jobbigt eftersom laserstrålen som känner av när varorna kommer reagerar på påsen och stannar bandet, vilket oftast leder till att jag måste sträcka mig långt åt sidan och lyfta av alla sakerna från påsen. Dubbelt jobb = Fia inte glad.

4. Människor som ska gå ut, helt orelaterade till kunden jag betjänar, och säger "Jag har inte handlat någonting." Som om jag bryr mig! Jag lägger inte ens märke till människor som går förbi, hade det nu varit så att personen tänkt sno någonting så hade det ändå pipit då han/hon försökt gå ut med det.

5. Onödig information i all form. Till exempel "det där är två för 30". "Idag fyller min mamma år.."

6. "Vad kostar den där?" Kunden pekar på saken som ligger på bandet och tror seriöst att jag kan alla varor i huvudet. Ni har ingen ANING om hur många gånger per dag jag får säga "Jag kan tyvärr inte svara på det på förhand, men hit med den så får vi se."

7. Människor som inte kan läsa den tydligt markerade texten "vänd magnetremsan mot dig". VÄND MAGNETREMSAN MOT DIG. Nej, mot ditt "dig".

8. Människor som blir sura på kassörskan för att det blir dyrt. HANDLA MINDRE!

9. Paranoida pensionärer som tror alla vill skinna dem på pengar. "Trycka in koden igen? Jag har ju redan tryckt in den! Du ska inte få betalt av mig TVÅ gånger!" *gmork*

10. Människor som inte kan läsa rätt på prismarkeringarna och alltid tror att den billigaste prislappen gäller just den varan de vill ha. STOOPID!

Men oroa er inte, jag är inte lika bitter som jag låter. Egentligen trivs jag jättebra på mitt jobb, det är bara roligt att gnälla. =)

/Fia over and out

Inga kommentarer: