lördag, juli 14, 2007

Hägnan

För fjärde året i rad har jag nu varit ute på hägnan och bevittnat medeltidsveckan med alla dess lustigt utklädda människor, de olika smyckes- och vapenstånden, striderna... och så har jag klappat pålle förstås. =) Trivs så bra där ute, skulle vilja ta med mig en filt, en bok och lite mat och bara vara där ute i flera timmar. Känna den tjocka doften av rök, gräs, koskit och svett. Det är livet det! =)

Varje år vid den här tiden så ångrar jag bittert att jag inte engagerat mig i föreningen under året, sytt min egen klänning och varit med där ute. Men det hade nog hur som helst varit litet svårt att få ledigt, jag jobbar ju varje sommar, och hela sommarperioden. Denna sommar var det knappt så jag kunde finna tid att åka dit ens, då jag jobbat dag hela veckan. Så egentligen så måste jag nog lika väl inse att det inte är menat till att vara. Det finns ingen tid till att bli en medeltidsnörd, utan det är någonting som får växa fram då jag har mer fasta rutiner och är i behov av något att göra på min fritid. Som det är nu så känns det som om min fritid är rätt så fullspäckad, ändå.

Damn vad jag ändå känner som att jag borde börja bejaka mina intressen bättre.

Ah nåja,
Fia out

Inga kommentarer: