lördag, juli 28, 2007

Älvsbyhelg

Är just nu hemma i Älvsbyn och vilar upp mig efter denna veckas hårda arbete. Packade ned den fjärde och femte Harry Potter och tänkte passa på att sätta mig framför en brasa, sparka upp fötterna på en fotpall, dricka te´ och läsa så mycket som möjligt. Vi får se hur bra det går! ;)

Idag har jag, min mor, moster mimi och mormor åkt på ett event som kallas Älvsbyns Öppna Trädgårdar. Vi har gått runt bland några jättefina trädgårdar skapade av människor från byns trädgårdsförening. Vi blev även bjudna på blåbärssaft, kakor och jordgubbar och så fick jag en hel del bra tips på växter att använda och olika tekniker för att plantera så nu känner jag mig mer peppad än någonsin att skaffa en egen trädgård.

Imorgon kommer min kusin Camilla och hennes treåriga dotter Emmalina för att bo hos mina föräldrar några dagar, ska bli riktigt trevligt att träffa henne eftersom jag inte sett henne sen före hon fick barn. Tror Emmalina och min käre far kommer komma jättebra överens, han är en sån lekfarbror. Senast för en halvtimme sen så blev han överfallen av en flicka på konsum som han känner som ville åka på hans fötter.. =)

Nu - till fotöljen framför brasan!

/Fia over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Hög tantvarning på växttips och Öppna Trädgårdar!! =)

Fia sa...

Du skulle bara veta... det var bara tanter där..! =)