torsdag, juli 26, 2007

Ännu mer Harry Potter...

Så har jag då äntligen sett HPootp. *weeeeee* Har ännu inte läst den femte boken, men jag kan förstå att de varit tvugna att skära ned litet av handlingen, och det kändes litet hafsigt och hoppigt i vissa tagningar. Men som vanligt så älskade jag filmen, storyn var bra, karaktärerna var roliga och WOW vad de vuxit sen senaste filmen. Gillar att Neville och Ginny fick synas mer, för att inte tala om Dumbledore. "You got to admit, he's got style.." (Gud vad J.K Rowling måste ha skrattat när hon skrev det..) Snape, McGonagall och Mr Flitwick (den där korta, heter han så?) fick visa att de har litet mer personlighet, till och med Mr Filch var härligt rolig att se...

Allt som allt så ger jag den också fyra av fem. Nu ser jag fram emot att läsa boken, den kommer säkerligen vara en femma!

Men tyvärr har jag inte så mycket tid över för bokläsning just nu, ska och jobba ett par timmar, sen ska jag göra stan osäker med M. Funderar på att köpa mig en ny maskara och kolla in HPthbp (gillar dessa förkortningar...=)

/Fia over and out

Inga kommentarer: