tisdag, juli 17, 2007

Biobesök och loppis

Såg Transformers på bio tidigare ikväll, en mycket efterlängtad film som inte riktigt höll måttet. Dock så innehöll den mycket humor, vilket gjorde att den fick tre fluffar utav fem.. (More than meets the eye. /Red. anm.) Ytterligare så har min käre Tuffse fyllt år, och utav mig fick han ett akvarielexikon som han blev jätteglad över. Utav mina föräldrar så fick han desto mer (de tror tydligen att de måste muta honom för att han skall fortsätta vara tillsammans med mig... ;). Igår bjöd de ut oss på middag på Bistro Bar och Brygga, det var jättetrevligt att sitta på en båt och äta gott. Dessutom så hade vi aldrig kunnat gå dit själva eftersom vi är ett par fattiga studenter, så det gjorde ju att man uppskattade det även mer. =)

Nästa grej att se fram emot är Harry Potter, antingen ska vi se den den 25:e eller 26:e. Jag längtar! Håller på å betar igenom fyran och ska inte läsa den femte förrän jag sett filmen. Sen måste jag börja spara för att köpa sexan och sjuan...

På tal om att spara pengar (alternativt tjäna en hacka) så planerar jag och min mor att åka på loppis i Piteå i början av augusti. Ska börja rota igenom lägenheten och förrådet efter saker att sälja, behöver verkligen rensa i röran! Önskar jag kunde skicka med ett foto på vårt förråd så ni kunde se vad jag menade... men jag vill inte ge er mardrömmar inatt så jag besparar er.

Ah well, well. Två dar avverkade av denna arbetsvecka...
/Fia out

Inga kommentarer: