tisdag, juli 03, 2007

John McClane brings it on!

Mannen som är känd för att vara på fel ställe vid fel tidpunkt har just gjort det igen! Som MovieZine säger:

"....nyckeln till succén ligger just i huvudkaraktären. Efter 70- och 80-talets tysta och känslomässigt kalla stridsmaskiner, kunde publiken i ”Die Hard” se en hjälte som fick ont, inte alltid trodde på sig själv och som till och med grät en skvätt. John McClane är egentligen som vilken medel-Svensson som helst. Bara lite hårdare, lite spydigare, men ändå den pinsamme farsan som fortfarande lyssnar på Creedence Clearwater Revival, ogillar dotterns pojkvänner och inte förstår sig på datorer."

Förutom Willis har vi även Justin Long som helgjuten datanörd. Justin har vi sett i Galaxy Quest och serien Ed (som jag just kom på är en helt sevärd serie att catcha upp denna sommar).
Det enda som inte känns helt trovärdigt för mig är skurken i dramat, men med risk att avslöja för mycket så låter jag er se och dömma själva.
Die Hard 4.0 är en 2 h 8 min lång actionspäckad rulle, fullpackad med explosioner och terrorister, som är väl värd att se på bio. Jag har inte varit så underhållen på länge...


Allt som allt är mitt betyg faktiskt Fyra Fluffar utav Fem.

/Fia out

Inga kommentarer: