onsdag, juli 11, 2007

Jag önskar jag hade en...

Sota, den missnöjde


...kamera!

Min katt Sota fick frispel idag då jag kom hem och började gå lös på diverse leksaker. Det var en fröjd för ögat att se, men hade varit ännu roligare om jag fångat det på kamera. (istället får ni nöja er med en gammal bild på det grönögda lilla monstret... )


Sota är verkligen ett helt kapitel för sig själv. Hon har kommit in i en period där hon jamar nästan hela tiden, går omkring och är rastlös och samtidigt stryker sig mot alltid hon ser...


Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med henne nu, har provat Feliway och diverse andra metoder för att få henne att sluta. Jag har försökt busa med henne, för det verkar som om hon jamar när hon är uttråkad. Det har dock inte verkat som att hon velat busa med mig, för när jag börjar kasta bollar och fiskespö och leksaksråtter till henne så kollar hon bara konstigt på mig som om hon frågade "Och VAD exakt har du tänkt jag ska göra med det där?". Men idag då jag kom hem från jobbet var det en annan femma. Hon började direkt leka med bollen jag kastade åt henne, som om hon fått förnyad energi då jag kommit hem eller någonting. Det var riktigt härligt att se.

Nu ska det bli grillning men sist av allt vill jag bara säga välkommen till ännu en ny bloggare !
/Fia over and out

2 kommentarer:

Sooz sa...

Finns det ingen "Hjälp-min-katt-är-ett-pucko"-hemsida som du kan fråga på? Om inte så borde det finnas det i alla fall :)

Fia sa...

Yes, det finns faktiskt många av dem... jag har bara börjat kolla igenom (det var därifrån jag fick tipset om feliway) men det fungerade inte som önskat. Tror jag. Ska prata med en beteendeexpert hos gammelstads djursjukhus, men just nu är hon på semester. Dessa sommartider alltså! =)