söndag, juli 22, 2007

Back to the 80's!

Ooh, guess what! Ikväll såg vi Transformers The Movie - och den rockade... Jag talar självklart om den tecknade originalversionen från 86. Den nya versionen är inte alls lika bra...

Jag hade faktiskt inte sett den gamla filmen, utan bara sporadiska delar av serien. Ni kan ju gissa om jag blev glad av att se att det fanns MER att hämta av denna nostalgitripp! =)

Det suger efter att gå upp till vinden hemma i Älvsbyn och titta på brorsornas gamla robotar. Om jag inte misstar mig så har de Scorpionoc och Optimus Prime, bland annat. Jag kommer ihåg hur jag älskade dessa robotar. Mycket bättre än Barbie och My Little Pony (som ärligt talat, var lite lame).



Googlade fram bilden ovan som föreställer en originalförpackning av en Transformers. Släpet går inte att bygga ihop men resten blir en jättecool robot som de flesta känner till 
som Optimus Prime, leader of the Autobots.


Hur coolt som helst. 80-talet var ett bra årtionde för barn att växa upp i. =)


/Fia over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det där var ju samma model som jag hade på vinden. :) (Man kan också förvandla släpet till en bas).
Var det föresten den engelska versionen av transformers ni såg med Leonard Nimoy?

Fia sa...

Jepp, det var det. Och jag hade en svag minnesbild av att du hade fått optimus.. nostalgiii eller hur?! =)