söndag, juli 22, 2007

Magisk filosofi...

Min lediga dag har anlänt! Vad ska jag göra idag då? Min kära Tuffse ska klippas, kläder ska tvättas, charmed ska antagligen ses. Och så blev vi bortbjudna på middag ikväll. Najs najs!

Temat för denna vecka har varit magins värld. Jag har läst massor med Harry Potter och sett massor med Förhäxad. Sen har jag suttit mycket i min egen lilla värld också. Jag har nämligen en liten hemlighet. Ända sen jag var fjorton har jag gått och byggt upp en egen liten värld i mitt huvud som - förhoppningsvis - någon gång kommer skrivas till en bok. Om inte, så är det i alla fall en kul hobby som jag har. =)

I anslutning till detta har jag också börjat fundera vilken magisk kraft jag skulle vilja ha, om jag kunde välja. Ni kan ju gissa vilken Tuffse valde.. *host host* flame throwing.. *host host* sen kom han på en ännu bättre men den kraften hade gjort honom alldeles för överlägsen och sånt gillar vi inte.

Hur som. Jag tror att jag skulle trivas med någon empatisk kraft, men samtidigt vill jag ha en aktiv kraft, som förmågan att flytta saker med mina tankar. Det skulle vara så enkelt att leva då, skulle aldrig behöva stå upp och diska igen!

Nu är ju den naturliga frågan: Vilken magisk kraft skulle DU vilja ha?

Ha en magisk dag!
/Fia out

6 kommentarer:

Martina sa...

Vad var det för väldigt överlägsen kraft?

Fia sa...

Han vill kunna få någon att dö genom att tänka på dem... =)

Anonym sa...

Först tänkte jag att det skulle vara praktiskt att kunna förutse framtiden. Men saker och ting skulle bli aldelles för tråkiga efter ett tag...
Så jag tror att jag kör med superfart istället. Typ, ena stunden är man här i Älvsbyn, sen springer man ner till Kanarie öarna och solar sig en liten stund.

Fia sa...

Ganska trevligt med superfart. Men du kan ju inte vara så mycket i solen.. ;)

Sooz sa...

Teleportation! Helt klart :) Hur bra skulle det inte bara att kunna hoppa dit man vill...

Martina sa...

Enligt Blogthings är min superkraft osynlighet... jag måste då hålla med Invisiboy från Mystery Men - jag kan bli osynlig när ingen ser.