söndag, juli 01, 2007

Städning och slappning

Nu är lägenheten städad och fin, saknar bara lite dammtorkning men tydligen så är det over-doing it enligt en viss sambo till mig. Fast hade han fått helt som han ville hade jag inte ens skurat... karlar alltså, de ser aldrig att det är nödvändigt att städa.. Ska nog dammtorka ändå, för jag är en tjurig sak. =)

Blev ingen morgon på balkongen med Harry Potter (eller Hairy Otter som min bror David kallar honom), men istället blev det Gone in sixty seconds. En helt okej film om det inte vore för Angelina Jolie, som faktiskt gör sin sämsta rollprestation (näst efter Mr & Mrs Smith så klart). Men nu har solen krypit fram och jag behöver vila ut efter min gymnastiska dammsugning av vardagsrummet (ni skulle bli förvånad över hur stark och flexibel jag blir när jag vill få det städat...)

/Flexible Fia out

11 kommentarer:

Sooz sa...

Jag kan inte riktigt se det framför mig... du måste nog komma förbi och visa *flin*

Fia sa...

Haha, nice try wise guy! =P

Louise sa...

Fia....om du nu ska vara så huslig tycker jag du kommer ner till mig och städar...jag orkar aldrig...speciellt inte efter denna helgen! Men jag måste...finfrämmat nästa helg också.

Fia sa...

Man får helt enkelt ta å prioritera. Har man inte tid att storstäda får man snygga till så det SER bra ut utan att det är rent.. Ett tips från husmoders-Fia alldeles gratis! =)

Martina sa...

Aha, det är jag expert på!

Anonym sa...

Städa? Vad är det?

Fia sa...

*skakar på huvudet* David, david, david... har inte mamma lärt dig någonting.. =)

Louise sa...

då har jag en fråga. hur får man disken att se ren ut UTAN att behöva diska den?

Anonym sa...

Jo, men jag har nog förträngt det mesta.

Martina sa...

Louise: ät på papperstallrikar? Annars så vet jag att det finns en uppfinning som liknar en sorts bricka som man kän lägga över diskhon för att få mer arbetsyta... kan även dölja smutsig disk =)

Fia sa...

Man gömmer den? =) Lägg allt i diskhon och släck i köket... Eller så prioriterar du disken men skippar någonting annat, typ att dammsuga under sängen... =)